English

مسئله امام موسی صدر، بحثملی، عربی، اسلامی و جهانی است

«نبیه بری» در مراسم سی‌وهشتمین ساگرد ربوده شدن امام موسی صدر، تاکید کرد: مسئله امام موسی صدر مسئله‌ای ملی، عربی، اسلامی و جهانی است و نمونه‌ای از مظلومیتی است که ۳۸ سال ادامه داشته است.

مسئله امام موسی صدر، بحثملی، عربی، اسلامی و جهانی است

به گزارش خبرگزاری موج، نبیه بری در این مراسم که در شهر «صور» لبنان برگزارشد، گفت: امام صدر به لیبی سفر کرد تا قذافی را از بازیچه قرار دادن لبنان و از آتش افروزی در آن بازدارد، ولی قذافی زشت‌ترین و عجیب‌ترین عملیات آدم‌ربایی و سلب آزادی را در حق او و ۲ همراهش انجام داد.

وی اظهار کرد: مسئله امام موسی صدر مسئله‌ای ملی، عربی، اسلامی و جهانی است و نمونه‌ای از مظلومیتی است که ۳۸ سال ادامه داشته است. وی با اشاره به اینکه تاکنون بر هیچکس ثابت نشده که زندگی هیچ یک از این ۳ عزیز پایان یافته باشد گفت: نه برای ما و نه برای دیگران، نه در لیبی پس از انقلاب، نه در لبنان، نه رسمی و نه غیر رسمی، نه علنی و نه سری. شایعاتی درباره این‌که ما اطلاعاتی را پنهان کرده و فاش نمی‌کنیم دروغ است و ناشی از منافع شخصی برخی افراد است. رئیس پارلمان لبنان افزود: ما اجازه عادی سازی روابط با لیبی را قبل از همکاری جدی و ثابت درباره قضیه امام موسی صدر و ۲ همراهش نخواهیم داد. نبیری تاکید کرد: کمیته رسمی پیگیری اصول و قواعد منطقی را در فعالیت خود رعایت می‌کند و مورد اعتماد کامل ما است. این کمیته با توجه به وضعیت نامستقر لیبی دیدارهایی با مسئولان لیبی در کشورهای همسایه آن داشته است و علی‌رغم سختی‌ها در ماه فوریه سفری به لیبی کرده است. دیدارهای این کمیته در دفتر دادستان کل لیبی انجام شده و اطلاعات و مستنداتی، بر مبنای تفاهم‌نامه مشترک، میان دو هیئت لبنانی و لیبیایی تبادل شده است. کمیته با هیچ مسئول سیاسی یا پارلمانی دیدار نکرده و ارتباط آن تنها با دفتر دادستان کل لیبی است. وی افزود: طرف لیبیایی هنوز هیچ اظهار یا اشاره‌ای که بر خلاف مسلمات ما باشد صادر نکرده است. رئیس پارلمان لبنان در پایان افزود: موضوع هانیبال قذافی مسئله‌ای قضایی است. او چند روز پس از دستگیری و به درخواست خانواده امام موسی صدر، مورد بازجویی بازپرس پرونده قرار گرفت و در جلسه بازپرسی برخی اطلاعات خود را فاش کرده و برخی دیگر را کتمان کرد و همین موضوع دلیل بازداشت وی است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه