English

ادعای واهی عربستان مبنی بر تلاش ایران برای ترور سفیر سعودی ها در عراق

سفیر سعودی ها در عراق در راستای سیاست خصمانه ریاض علیه جمهوری اسلامی ایران ادعاهای جدیدی را علیه تهران مطرح کرده است.

ادعای واهی عربستان مبنی بر تلاش ایران برای ترور سفیر سعودی ها در عراق

به گزارش خبرگزاری موج، ثامر السبهان سفیر سعودی ها در عراق مدعی شد که اسامی عاملان کسانی که در ترور وی دخالت داشته اند را در اختیار دارد.

وی مدعی شد: ما با مقامات عراقی برای حمایت از دیپلماتهای عربستان در عراق همکاری می کنیم. تلاش های تروریستی ما را از فعالیت در عراق باز نمی دارد.

السبهان سعودی ادعا کرد: ایران در ورای تروریسم در منطقه قرار دارد.

این در حالی است که روزنامه الشرق الاوسط وابسته به آل سعود در گزارشی در خصوص ثامر السبهان سفیر عربستان در عراق به نقل از منابعی ناشناس ادعا کرد که ایران برای ترور السبهان در عراق برنامه ریزی کرده است. این روزنامه ادعا کرد که ایران از طریق گروه های عراقی سعی می کند ثامر السبهان را ترور کند. این روزنامه در تلاش برای بزرگ و مهم جلوه دادن ثامر السبهان ادعا کرد که دو گروه عراقی به دستور ایران تصمیم داشتند به وسیله گلوله های آرپی جی - ۷خودروی حامل ثامر السبهان را هدف قرار دهند.

این روزنامه وابسته به حکومت ال سعود که همیشه علیه جمهوری اسلامی ایران اتهاماتی را وارد می کند منبع خبر را ناشناس ذکر کرده است.

الشرق الاوسط از این منبع به عنوان یک فرد به اصطلاح آگاه وناشناس نام برده است که در تماس تلفنی با این روزنامه این خبر را اعلام کرده است.

الشرق الاوسط در ادامه ادعاهای خود نوشته است: ' این منبع آگاه درتماس تلفنی با الشرق الاوسط توضیح داد که محورهای اجرای عملیات ترور ثامر السبهان سفیر ریاض دربغداد متعدد است وهر محوری با دیگری تفاوت دارد تا اینکه عملیات در اسرع وقت انجام گیرد. '

سفیر عربستان در عراق با دخالت در امور داخلی عراق باعثخشم شدید عراقی ها شده است و بارها نمایندگان مجلس عراق اخراج وی از خاک عراق را خواستار شده اند.

ثامر السبهان بارها در خصوص گروه های مردمی عراقی که درحال مبارزه با داعش هستند٬ اظهارنظرهایی کرده است که با واکنش شدید عراقی ها همراه بوده است و عراقی ها تاکید کرده اند که وی درپی فتنه انگیزی درعراق است و حق ندارد در امور داخلی عراق دخالت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه