English

مدیرکل سرمایه گذاری و بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

شاخص های ایمنی در جاده های کشور باید ارتقا پیدا کند

سمینار هم اندیشی روسای ادارات سرمایه گذاری و بازرگانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در ارومیه برگزار شد.

شاخص های ایمنی در جاده های کشور باید ارتقا پیدا کند

به گزارش خبرگزاری موج، با حضور مدیرکل سرمایه گذاری و بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سمینار هم اندیشی روسای اداراتِ سرمایه گذاری و بازرگانیِ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در   ارومیه برگزار شد.

محسن حاجی اسماعیلی مدیرکل سرمایه گذاری و بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سمینار هم اندیشی که با حضور روسای اداراتِ سرمایه گذاری و بازرگانی استان های آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، یزد، مازندران، خراسان رضوی، بوشهر و اصفهان برگزار شدگفت: انتقال معاونت راهداری به بدنه ادارات کل حمل و نقل و پایانه ها و تشکیل ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها فرصت بسیاری مناسبی در زمینه فعالیت ثمربخش تر حوزه بازرگانی ایجاد کرده است و از جمله آن می توان تسهیل در جمع آوری تابلوهای تبلغیاتی غیرمجاز جاده ای اشاره کرد.

وی با اشاره به پیشنهاد برخی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها در خصوص واگذاری تابلوهای تبلیغاتی جاده ای به بخش خصوصی یادآور شد: عملیاتی نمودن این پیشنهاد ساز و کارهای مخصوصی دارد بطوریکه باید برای هریک از استان ها با توجه به ویژگی ها و شرایط جغرافیایی، اجتماعی و اقلیمی نسخه های متفاوتی پیچیده شود.

وی ایمنی را اولویت اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بخش بازرگانی وسرمایه گذاری دانست و عنوان کرد: ما از تمام توان خود برای ارتقاء شاخصه های ایمنی و مناسب نمودن شرایط بصری در جاده ها بهره می گیریم و سرمایه گذاری و افزایش درآمدها در اولویت های بعدی قرار دارد.

عبدالحسین علی اکبری ،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به موقعیت استراتژیک استان و هم مرزی با 3 کشور و داشتن 5 مرز زمینی گفت: آذربایجان غربی دارای سهمی 23 درصد از کل مرزهای موجود در کشور است که این امر از جایگاه ویژه استان در بخش ترانزیت و حمل و نقل بین المللی حکایت دارد.

وی با اشاره به آمار تردد از پایانه های مرزی استان در 6 ماهه ابتدای سال جاری اظهار کرد: در این مدت افزون بر دو میلیون و 500 هزار نفر مسافر و 74 هزار دستگاه کامیون از پایانه های مرزی استان تردد کردند که به ترتیب در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از افزایش 43 و 10 درصدی برخوردار است.

علی اکبری با اشاره به اجرای طرح های عمرانی و توسعه ای با اعتبار 50 میلیارد تومانی در پایانه های مرزی آذربایجان غربی در سال جاری ادامه داد: در حال حاضر در پایانه مرزی بازرگان طرح عمرانی و توسعه ای با مبلغ 15 میلیارد تومان، مراحل ابتدایی اجرای طرح جامع پایانه مرزی رازی با اعتبار 8 میلیارد تومان، ساخت سالن مسافری در پایانه مرزی سرو با اعتبار 12 میلیارد تومان و اجرای کارهای تکمیلی در پایانه مرزی تمرچین با اعتبار 13 میلیارد تومان در حال اجرا است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ادغام معاونت راهداری با ادارات کل حمل و نقل و پایانه های استان و تشکیل ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ظرفیت بزرگی را برای سرمایه گذاری ایجاد کرده است، گفت: با توجه به اینکه آذربایجان غربی از استان های ترانزیتی به شمار می رود می توان از این فرصت در جهت تبلیغات و سرمایه گذاری بیشتر بهره برد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی واگذاری تابلوهای تبلیغاتی بین راهی به شرکت خصوصی را خواستار شد و گفت: این امر می تواند در بهره برداری بهینه از این امکانات ایمنی و جاده ای و همچنین افزایش درآمدهای سازمانی و جلوگیری از رشد قارچ گونه تابلوهای غیرمجاز جاده ای از طریق ایجاد رقابت تاثیربسزایی داشته باشد.

در ادامه این  نشست روسای ادارات سرمایه گذاری و بازرگانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص تدوین راهکارهای بهینه سازی فعالیت ها در این بخش به بحث و تبادل نظر پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه