English

غذاهای سنتی از مشتقات انگور در پنجمین جشنواره انگور ارومیه

مردمان آذربایجان در طبخ انواع غذاها و خوارک های خوشمزه مهارت ویژه ای دارند و غذاهای سنتی این خطه شهره خاص و عام است.

غذاهای سنتی از مشتقات انگور در پنجمین جشنواره انگور ارومیه

به گزارش خبرگزاری موج ، برخی از غذاهای سنتی  علاوه بر طبخ در طول سال در روز های به خصوصی نیز معمولا پخته می شود و مردم آذربایجان طبق سنت های قدیمی خود در ایام خاص سال غذاهای سنتی مخصوص آن ایام را آماده می کنند.

 میوه انگور در سفرهای این دیار رنگ و مفهوم دیگری می یابد چرا که از زمان رشد تا پایان برداشت آن از مشتقات این محصول در طبغ انواغ غذاهای استفاده می شود .دلمه برگ مو، حلوای شیره انگور، قیقاناخ، باسلوق ، قویماخ، تره، حلوای هویج و آش غوره انگور از جمله غذاهای مشتق شده از انگور است که در راستای حفظ این غذاها و انتقال آن به نسل جوان مسابقه آشپزی از مشتقات انگور در پنجمین جشنواره انگور ارومیه برگزار شد .

مسابقه آشپزی از مشتقات انگور با هدف حفظ و احیای غذاهای سنتی، ترویج فرهنگ آشپزی آسان  و طبخ غذاهای سالم از مشتقات انگور در ششمین روز از برگزاری  پنجمین جشنواره انگور با حضور پرشور بانوان برگزار شد.

در این مسابقه  انواع غذا از مشتقات انگور(آبغوره، کشمش، شیره انگور، برگ مو، انگور و سرکه) چون آش غوره، باسلوق، حلوا، قیقاناخ به نمایش گذاشته شد و  و پس از داوری داور مسابقات ملی مهارت کشور،  برترین غذا ها انتخاب و از نفرات برتر با اهدای جوایزی  تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه