English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

کشت دانه روغنی کلزا در ۸هزار هکتار در آذربایجان غربی

کشت دانه های روغنی کلزا برای آذربایجان غربی در سال زراعی ۹۷- ۹۶ در حدود ۸ هزار هکتار پیش بینی شده است .

کشت  دانه روغنی کلزا در 8هزار هکتار در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری موج، اسمعیل کریم زاده گفت: توسعه کشت دانه روغنی کلزا در جهت تحقق و اجرای برنامه های اقتصادی مقاومتی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی افزود : توسعه کشت دانه روغنی کلزا در اراضی برای رعایت تناوب و پایداری کشت گندم اجرا می شود. در اراضی باید به کشت به موقع واستفاده از بذر و کود به اندازه کافی توجه شود تا راندمان عملکرد در اراضی زیر کشت افزایش یابد به ط.وری که امیدواریم در سال جاری از تمامی مزارع زیر کشت بالای 4تن در هر هکتار تولید داشته باشیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: در سال زراعی 96- 95 دانه روغنی کلزا در سطح ۳۰۲۷ هزار هکتار از اراضی زارعی استان کشت شده بود که نسبت به سال زراعی گذشته از افزایش ده برابری برخوردار بود که در مجموع ۴۱۶۰ تن دانه روغنی کلزا از سطح این اراضی برداشت شد.

کریم زاده اضافه کرد : بهترین تاریخ کشت دانه روغنی کلزا از 5 الی۱۰ شهریورماه تا هفته اول مهر ماه سال جاری است که برای امسال ۴۰ دستگاه کارنده برای کشت کلزا در سطح استان درنظر گرفته شده است.

وی افزود: تمامی مطالبات کلزا کاران استان در سال زراعی 95-96 پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه برای امسال ۴۰ دستگاه کارنده برای کشت کلزا در نظر گرفته شده است، اذعان داشت : شهرستان های عمده تولید کننده کلزا در استان به ترتیب شهرستانهای پلدشت، نقده، میاندوآب، بوکان، شاهین دژ و خوی و مهاباد هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه