English

احیای دریاچه ارومیه یکی از مهمترین برنامه های کاری دولت تدبیر و امید است

جلسه کاربردی و آموزشی احیای دریاچه ارومیه به ریاست فرماندار شهرستان نقده و با حضور مدیر کل مدیریت بحران استانداری، مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه، رئیس سازمان نظام مهندسی استان، معاونت آب و خاک ستاد احیای دریاچه ارومیه و مسوولین سازمان امور آب استان و ائمه جمعه و جماعات شهرستان نقده در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

احیای دریاچه ارومیه یکی از مهمترین برنامه های کاری دولت تدبیر و امید است

به گزارش خبرگزاری موج، فرماندار شهرستان نقده با اشاره به نقش علما در آگاه سازی مردم گفت: با توجه به نفوذ کلام و جایگاه امامان جمعه و جماعت درمیان مردم شهرستان و تبعیت شهروندان از ایشان علما می توانند نقش مهمی در آگاه سازی مردم و فرهنگ سازی در خصوص استفاده بهینه از منابع و صرفه جویی در مصرف آب داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش چشمگیر دولت تدبیر و امید در حل مشکلات کشور افزود: احیای دریاچه ارومیه یکی از مهمترین برنامه های کاری دولت از آغاز کار بوده است و با توجه به اهمیت فوق العاده احیای دریاچه ارومیه دولت محترم توجه ویژه به این مسئله حیاتی دارد و جهت احیای دریاچه ارومیه تعهد اخلاقی داده است.

فرامرزی افزود: با کمک خداوند متعال و بارش قابل توجه نزولات آسمانی و مدیریت خوب و اتخاذ تدابیر علمی و کارشناسی توسط استاندار محترم وضعیت دریاچه ارومیه نسبت به سالهای گذشته رو به بهبودی گذاشته است.

فرماندار شهرستان با بیان عوامل خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: برداشت بیش از حد مجاز از منابع تجدید پذیر حوزه دریاچه ارومیه، توسعه نامتوازن بخش کشاورزی و تغییرات اقلیمی و استمرار خشکسالی در سنوات گذشته از عوامل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه است و باید با برنامه ریزی منسجم و علمی در جهت بهبود وضعیت فعلی گام برداریم.

وی با تاکید بر نقش مردم در حل این مشکل خشک شدن دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: بدون فرهنگ سازی و همکاری آحاد مردم هیچ یک از برنامه ها نتیجه نخواهد داد و در صورت بروز بحران زیست محیطی حاصل از خشک شدن دریاچه ارومیه زندگی برای افراد ساکن در حوزه دریاچه مشکل و غیر ممکن خواهد بود.

فرامرزی افزود: امروز وظیفه ما این است که با استفاده از تمامی روشها بین احیای دریاچه ارومیه و جلوگیری از بروز بحران های زیست محیطی و توسعه متوازن کشاورزی در شهرستان تعادل برقرار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: احتمال بروز طوفان های نمکی، بیابان زایی، گسترش بیماریهای مختلف، از بین رفتن اراضی و باغات کشاورزی، ایجاد تغییرات در شرایط اقلیمی منطقه از عوارض خطرناک خشک شدن دریاچه می باشد که با توجه به خطرات موجود می طلبد که تمامی شهروندان جهت احیای دریاچه ارومیه تلاش کنند.

در ادامه جلسه حاضرین در خصوص راهکارها و روش های مقابله با خشک شدن دریاچه ارومیه و احیای آن به بحثو تبادل نظر پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه