English

استاندار آذربایجان شرقی:

جایگاه نظارتی نظام مهندسی ساختمان باید تقویت شود

استاندار آذربایجان شرقی گفت: جایگاه نظارتی سازمان نظام مهندسی ساختمان باید تقویت شود.

جایگاه نظارتی نظام مهندسی ساختمان باید تقویت شود
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، مالک رحمتی در دیدار رئیس و اعضای هئیت مدیره، بازرسان و شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی استان با وی، افزود: پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز دارای چهار رکن اساسی شامل کارفرما، مجری، پیمانکار و نظارت است و بخش نظارت که مستقیما به سازمان نظام مهندسی ساختمان باز می‌شود، به تنهایی به اندازه سه بخش اول دارای اهمیت و جایگاه ویژه است.

وی اضافه کرد: اگر این سیستم نظارتی به نوعی به وظیفه خود در راستای نظارت بر اجرای دقیق استانداردها و مقررات کم‌توجهی کند، پروژه ضربه خواهد خورد و در این صورت منابع و منافع ملی لطمه و آسیب می‌بیند. 

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: باید به گونه‌ای عمل شود تا جایگاه نظارتی سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمینه اجرای دقیق ضوابط و مقررات و استانداردها و توجه به کیفیت در ساخت و سازها در سطح استان و کلانشهر تبریز بیش از پیش تقویت شود.

وی افزود: باید مهندسان عضو این سازمان برای رعایت حقوق مردم و اجرای دقیق استانداردها هم قسم شوند و ایستادگی کنند، زیرا که کوتاهی سهوی یک مهندس سر بزنگاه ها به جامعه ضربه می‌زند، لذا سازمان نظام مهندسی ساختمان باید به گونه‌ای عمل کند که کیفی سازی در اولویت قرار بگیرد که تحقق این امر خدمت به نسل‌های آینده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه در خصوص یکی از دغدغه‌های اساسی خود در سطح شهر تبریز اظهار کرد: متاسفانه نماهای ساختمان‌ها در کلانشهر تبریز از یک استاندارد و قانون خاص تبعیت نمی‌کند و این باعث شده ساختمان‌ها و نماهایشان چشم نواز نباشد؛ در این راستا سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی می‌تواند پیشقدم شده و در این خصوص هم مطالبه‌گر باشد و در زمینه زیباسازی و مناظر شهری به یاری شهرداری‌ها بشتابد.

رحمتی در بخش دیگری از سخنان خود به قرار گرفتن تبریز روی گسل اشاره کرد و گفت: این امر ضرورت اجرای دقیق قوانین و مقررات را در ساخت و سازها بیش از پیش نمایان می‌سازد و باید نظارت دقیق‌تر بر اجرای قوانین و برنامه ریزی برای استحکام بناها و مقاوم سازی با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه