English

امام جمعه تبریز:

تحقق شعار سال نیازمند همت مردم است

امام جمعه تبریز با اشاره به شعار سال«جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: مردم محور اصلی شکل‌گیری پیروزی و بقای انقلاب اسلامی هستند جهش تولید نیز نیازمند همت مردم است.

تحقق شعار سال نیازمند همت مردم است
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته‌ی تبریز، اظهار کرد: تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت را به تمام مردم این کشور تبریک می‌گویم، شعار سال جدید «جهش تولید با مشارکت مردم» نشان می‌دهد که در ۱۷ سال گذشته اولویت رهبر معظم انقلاب حول محور اقتصاد بوده و هشت سال است که برای شعار سال موضوع تولید را برجسته کرده‌اند.

وی ادامه داد: در نظام اندیشه‌های انقلاب اسلامی، مردم محور مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ... این جامعه هستند، مردم سالاری فقط پای صندوق‌های رای نیست بلکه در اقتصاد نیز باید نقش مردم تعیین شود.

وی عنوان کرد: مردم محور شکل گیری پیروزی و بقای انقلاب اسلامی هستند، جهش تولید وابسته به مردم است، مردم قهرمان اصلی انقلاب بوده‌اند.

آل هاشم اظهار کرد: دشمن با تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی به دنبال فروپاشی اقتصاد کشورمان است، مردم باید با جهش تولید در مقابل این دسیسه‌های شیطانی مقاومت کنند.

وی افزود: هر کجا که مردم باشند پیروزی قطعی است، مهم‌ترین مسئله‌ای که دولت، مجلس و مسئولان باید به آن فکر کنند این است که سازوکار حضور مردم در زمینه‌ی اقتصاد را برای مردم فراهم کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال ادامه داد: ما در زمینه‌ی وحدت ملی دچار غفلت شده‌ایم که این موضوع باید برای تمامی کنش‌گران سیاسی موضوعی مهم تلقی شود.

وی گفت: نباید اجازه دهیم تا اختلاف نظرات به تفرقه و شکاف تبدیل شود، وظیفه‌ی ما حفظ و استحکام بخشی به وحدت ملی است.

وی با اشاره به روز جهانی آب، بیان کرد: روز جهانی آب روزی است که باید اهمیت حفظ منابع آبی به خصوص آب شیرین در دسترس، یادآور شود، خشک شدن دریاچه‌ها، تالاب‌ها و چشمه‌ها مواردی است که چهره‌ی طبیعت ایران را دگرگون کرده است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در اولین ساعات نوروزی برخی از مناطق تبریز دچار کمبود و قطعی آب شده است که برای ما یادآور تنش‌های آبی تابستان سال گذشته بود، این قطعی‌های مکرر نشان می‌دهد که مسئله‌ی آبی تبریز باید به صورت ملی حل شود.

وی عنوان کرد: مطالبه‌ی اصلی ما از دولت پیگیری جدی مسئله‌ی آب تبریز است از مردم هم خواهش می‌کنم تا در مصرف آب حداکثر صرفه‌جویی را انجام دهند.

وی با اشاره به شهادت امام حسن مجتبی گفت: امام حسن از لحاظ سیرت و سیما بین ائمه اطهار شبیه‌ترین امام به رسول خدا بودند، حسن خلق، یتیم نوازی، مهربانی، امانتداری و جوانمردی، صفات اصلی آن حضرت بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه