English

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

باید در نحوه قیمت‌گذاری و کشف قیمت در بورس کالا تجدیدنظر شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت تفاوت قیمت کالاها در بورس و خارج از آن، گفت: باید در نحوه قیمت گذاری و کشف قیمت در بورس کالا تجدیدنظر شود.

باید در نحوه قیمت‌گذاری و کشف قیمت در بورس کالا تجدیدنظر شود
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، محمدجعفر عظمایی در این خصوص اظهار کرد: آذربایجان شرقی از دیرباز مهد تولید و تجارت بوده و صنایع استان به عنوان پیشانی صنعت کشور قلمداد می‌شوند.

 وی افزود: اکنون ۴۵۰۰ واحد تولیدی صنعتی در استان در حال فعالیت هستند که اغلب علاوه بر نیاز داخل در صادرات نیز نقش پررنگی دارند.

وی با بیان این‌که ۶ تا ۷ درصد از مجموع صادرات غیرنفتی کشور به استان ما مربوط است، ادامه داد: تورم بالای اخیر در اقتصاد باعث شده تا قدرت نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان رو به افول باشد و تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای تامین تجهیزات و نوسازی صنایع و سرمایه در گردش نیز یک روند ناچیز و ناکافی است.

عظمایی با بیان این‌که نظر غیر کارشناسی در نحوه تقسیم بندی و تخصیص تسهیلات تبصره ۱۸ اعمال شده است، گفت: آذربایجان شرقی از نظر تعداد واحدهای تولیدی، چهارمین استان کشور است، در حالی که در تقسیم بندی تسهیلات این تبصره با استان‌های درجه سه آمده است.

وی با بیان این‌که تسهیلات مربوط به رونق تولید، بانک محور بوده ولی عملکرد قابل توجهی را از بانک‌ها شاهد نیستیم، اظهار کرد: در بحث تعهدات ارزی، کارت‌های بازرگانی به دلیل تعهد زیر ۶۰ درصد تعلیق می‌شوند و این امر به تعلیق عملیات واردات و صادرات منجر می‌شود اما می‌توان روش‌های جایگزین برای این مشکل اتخاذ کرد.

وی ادامه داد: استرداد ارزش افزوده واحدها نیز با توجه به مشکلات سرمایه در گردش، می‌تواند کوتاه‌تر و تسریع‌تر نیز شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه