English

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد؛

سد قیزقلعه‌سی در دست افتتاح با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: یکی از مگاپروژه‌های در دست افتتاح، پروژه سد «قیز قلعه سی» است که با سرمایه گذاری بیش از پنج همت طی ۱۹ سال گذشته کار شده و الان آماده بهره برداری است و به زودی با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح خواهد شد.

سد قیزقلعه‌سی در دست افتتاح با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، جبارعلی ذاکری در نشست خبری با حضور خبرنگاران اظهار کرد: اتمام پروژه‌های مسکن مهر در اولویت دولت سیزدهم قرار گرفته تا همزمان با پروژه نهضت‌ ملی مسکن تکمیل شوند. بر این اساس، شب گذشته مقرر شد تا صندوق ملی مسکن، اعتباری برای این امر در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار دهد.

وی افزود: مجموع این اعتبار تخصیص یافته شامل ۸۵ میلیارد تومان برای تهیه و نصب آسانسورهای کل مساکن مهر، ۱۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های ناقص بالاتر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۱۷۰ میلیارد تومان برای محوطه سازی مساکن مهر و ... است.

وی در تشریح پروژه‌های در دست افتتاح استان برای دهه فجر امسال، اظهار کرد: دهه فجر امسال تعداد ۱۹۸۰ پروژه با هزینه سرمایه‌گذاری ۲۴.۵ همت به بهره برداری خواهد رسید و امروز نیز چند مگاپروژه دیگر به آن اضافه شده و در مجموع ۲۱۲۲ پروژه با حجم ریالی حدود ۳۸ همت افتتاح خواهد شد.

ذاکری افزود: تبریز بالاترین حجم سرمایه گذاری را دارد که شامل ۷.۶ همت بوده و خداآفرین با ۵.۵ همت، بستان آباد با ۵.۱ همت، مراغه با ۱.۵ همت، شبستر با ۱.۱ همت، چاراویماق با ۷۵۰ میلیارد تومان و آذرشهر با ۵۹۰ میلیارد تومان بیشترین حجم سرمایه گذاری را از میان پروژه‌های در دست افتتاح دارند.

وی افزود: یکی از مگاپروژه‌های در دست افتتاح، پروژه سد «قیز قلعه سی» است که با سرمایه گذاری بیش از پنج همت طی ۱۹ سال گذشته کار شده و الان آماده بهره برداری است و به زودی با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح خواهد شد. این سد بین استان ما و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد و استان اردبیل نیز از زیرساخت‌های پایین دست آن مثل برق و منابع آبی استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: ۲۰ درصد از اعتبارات سفر دور اول و دوم ریاست جمهوری به استان به بخش آب اختصاص داده شده زیرا پروژه‌های این حوزه برای استان بسیار قابل توجه و مهم محسوب می‌شوند که غالبا باید از اعتبارات دولتی برای آن‌ها هزینه شود. در این راستا شش پروژه بزرگ با ۵.۸ همت سرمایه گذاری توسط شرکت آب منطقه‌ای استان در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد که شامل سد خداآفرین و قیزقلعه سی، فاز دوم مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی تبریز و تامین آب شبکه اصلی روستاهای میانه به میزان ۳۵۰ هکتار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: توسعه پایاب سدها که بزرگترین گام برای توسعه کشاورزی استان است، در سال گذشته به میزان ۵۰۰۰ هکتار توسعه یافته و امسال نیز ۸۰۰۰ هکتار دیگر به آن اضافه شده و ۱۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان از پایاب سدها بهره‌مند می‌شوند و این امر برای اولین بار با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود که امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم طی دو سال آتی به ۳۰ هزار هکتار برسد.

وی، پروژه مدول دوم تصفیه خانه تبریز، آب شرب پایدار ۱۱۲ روستا، ۱۴ پروژه برقی با ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری، ۲۱ پروژه شرکت گاز با ۱۸۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری، تعداد ۱۳۷ پروژه حوزه فناوری اطلاعات با ۱.۴ همت سرمایه گذاری، ۷۰ پروژه جهادکشاورزی، ۱۲۹ پروژه راهداری و ۳۶ پروژه شهرداری تبریز را از دیگر پروژه‌های در دست افتتاح عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه