English

امام جمعه تبریز:

آمریکا هر روز از سوی نیروهای مقاومت تحقیر شده و چپ و راست سیلی می‌خورد

امام جمعه تبریز گفت: آمریکا هر روز دارد از نیروهای مقاومت تحقیر می‌شود و  و چپ و راست سیلی مقاومت را می‌خورد.

آمریکا هر روز از سوی نیروهای مقاومت تحقیر شده و چپ و راست سیلی می‌خورد
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و‌ سیاسی جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: در چندین سخنرانی پیاپی و اخیر رهبر معظم انقلاب دیدیم که ایشان پیاپی به مشارکت قوی تاکید می‌کنند به طوریکه از نگاه رهبر انقلاب مشارکت و حضور مردم از نحوه انتخاب‌شان مهم‌تر است و حتی در دیدار پرشور مردم قم، رهبر معظم انقلاب تاکیداتی در خصوص برخی افراد که سعی بر تضعیف کردن انتخابات دارند داشتند و حتی فرمودند که این افراد با تبلیغات منفی عملا می‌خواهند مشارکت‌ستیزی کنند و راهبرد دشمن را دنبال می‌کنند. 

امام جمعه تبریز خطاب به کسانی که نامزد انتخابات هستند، گفت: در مساله اسراف دقت کنند و در تبلیغات اسراف نکنند البته با همت صدا و سیما ایران به ازای هر یک حوزه انتخابی یک کانال تلویزیونی ۲۴ ساعته اختصاص داده شده است و همچنین تلوبیون نیز یک صفحه در اختیار هر نامزد قرارخواهد داد تا آنها به راحتی اطلاعات مکتوب و ویدوهای را در آن صفحه بارگذاری کنند.  

وی متذکر شد: در لبیک به درخواست رهبری باید با جان گفت که رهبرا ما در این میدان به خوبی امتحان خواهیم داد و اتحاد خود را نشان داده و و نقشه عمر و عاصان را به هم خواهیم ریخت. 

وی خاطرنشان کرد: دیروز شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا در نشستی با کابینه جنگ این رژیم اعلام کرده است که از بین بردن جنبش حماس غیرممکن است.  

آل‌هاشم افزود: البته چند روز پیش سخنگوی کاخ سفید هم اعلام کرد که نمی‌توان یک اندیشه را در میدان نبرد از بین برد و آمریکا به شدت نگران وضعیت رژیم صهیونیست‌ها هستند. 

وی به سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه و دیدار با سران بخشی از منطقه و نخست وزیر کودک‌کش رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در این دیدارها بازگشت اهالی شمال باریکه غزه مورد موافقت این رژیم قرار نگرفت و البته قرار هم نبود مورد موافقت قرار گیرد.  

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: آمریکا با اتخاذ چنین سیاست در کنار پلیس بد (صهیونیست‌ها) می‌خواهد نقش پلیس خوب را ایفا کند تا از این طریق از مسوولیت مستقیم خود از نسل کشی در غزه شانه خالی کند و جایگاه منفور و غضب شده خود را احیا کند. 

وی توضیح داد: آمریکا در اثر حمایت نامحدود و کورکورانه از جنایت رژیم کودک‌کش با استفاده از حق وتو برای جلوگیری از آتش‌بس شریک جرم است نه یک کشور بی‌طرف!  

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه اهداف سفر وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه چند وجهی است، گفت: کمک به رژیم صهیونیستی برای خروج از باتلاق غزه، احیای پروژه عادی‌سازی میان ریاض و‌ تل‌آویو، تحویل یک رژیم آپارتاید، تحمیل هزینه بازسازی ویرانی‌های ناشی از حملات وحشیانه صهیونیست بر دوش کشورهای عربی و سخن گفتن در رابطه با تشکیل دو دولت از جمله این اهداف است.

وی متذکر شد: اما بزرگترین هدف این سفر فشار به کشورهای منطقه است تا در تسلیم ارجاع پرونده اتهامات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی در خصوص آفریقاست چراکه مشارکت دولت بایدن به خوبی می‌داند در صورت محکوم شدن اسراییل، پای آمریکا هم گیر است.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه امروز افتتاحیه جام ملت‌های آسیایی در قطر است، افزود: یکی از راه‌های بالا رفتن اتحاد و نشاط اجتماعی پیروزی و موفقیت ملی و بین‌المللی است تیم فوتبال ایران مدت‌هاست در جام ملت‌های آسیایی قهرمان نشده است که ما برای این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیایی برای همه آنها آرزوی موفقیت داریم. 

وی در اعلام مناسبت‌های هفته به فرا رسیدن ماه رجب، ولادت امام محمدباقر و شهادت امام هادی اشاره کرد. 

امام جمعه تبریز یادآور شد: این هفته، هفته پاک است و هوای پاک به منظور جلب توجه مردم به موضوعات مربوط به حفاظت محیط زیست و تامین زندگی سالم روزهای نمادین خاصی برای حفظ محیط زیست تعریف کرده است که از آنها می‌توان به روز زمین پاک هوای پاک اشاره کرد و امید است همگان در راستای رعایت کردن زمین پاک و هوای پاک دقت لازم را داشته باشند. 

وی در بخش خطبه‌های عبادی با اشاره به حلول ماه رجب، گفت: فردا روز ولادت امام محمدباقر(ع) است و این امام در بین ائمه آخرین شاهد حادثه کربلاست و در آن زمان فقط ۴ سال داشت. 

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: دوران امامت امام محمدباقر(ع)، ۱۹ سال است و بزرگترین لقب او باقرالعلوم یا شکافنده علم است. 

وی خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) حقایق شگفت‌انگیز دنیا را پیدا کرد و به جهان نشان داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه