English

معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

دانشگاه علوم پزشکی تبریز خوابگاه‌های متاهلی را توسعه می‌دهد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: این مجموعه با هدف اجرای سیاست های جوانی جمعیت و فرزندآوری خوابگاه های متاهلی خود را توسعه می دهد.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز خوابگاه‌های متاهلی را توسعه می‌دهد
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، علی جنتی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، با اعلام اینکه در حال حاضر تعداد یکصد واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز فعال است، اظهار کرد: تلاش می کنیم تا پایان امسال دانشجویان بیشتری از این خدمات بهره‌ مند شوند.

به گفته وی طبق برنامه ریزی های انجام شده تعداد ۳۱ واحد خوابگاه متاهلی به خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزوده شده و تا هفته آینده افتتاح و به مورد بهره برداری خواهد رسید.

جنتی افزایش واحدهای خوابگاهی متاهلی دانشجویی را جزو اولویت های دانشگاه علوم پزشکی تبریز عنوان و تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم بتوانیم واحدهای جدیدی را خریداری و به منظور بهره‌مندی دانشجویان متاهل در اختیار آنها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه واحدهای متناهلی فوق بر اساس معیارها و شاخص‌های تعریف شده از سوی معاونت دانشجویی به دانشجویان متاهل اختصاص می‌یابد، افزود: در حال حاضر حدود 40 خانه سازمانی نیز در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز به همکاران واگذار شده است که در این خصوص تعداد فرزند و تازه ازدواج کرده ها در اولویت قرار دارند.

جنتی با تاکید بر ضرورت اهتمام جمعی برای تحقق برنامه‌های جوانی جمعیت، یادآور شد: بحث جوانی جمعیت در کشور ما یک انتخاب نیست بلکه یک اجبار است و همه باید تلاش کنیم تا اجازه ندهیم جمعیت ما به سمت پیری برود که تحقق این مهم اراده جمعی را می‌طلبد و در این مسیر نیازمند فرهنگ سازی و تشویق‌های اثرگذار و پایدار هستیم.

وی ادامه داد: بدون شک مشکلات موجود در اواضع اجتماعی و اقتصادی کشور با تصمیمات موقتی قابل حل نخواهد بود و برای رفع موانع نیازمند تصمیمات راهبردی در این خصوص هستیم.

جنتی به تشکیل کمیته‌های تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بحث جوانی جمعیت اشاره و اضافه کرد: علاوه بر وجود یک کمیته اختصاصی در دانشگاه، هر معاونت نیز دبیرخانه ویژه ای را در خصوص جوانی جمعیت فعال کرده است که این کمیته در معاونت توسعه نیز به صورت مرتب تشکیل شده و برنامه های تدوین شده در این راستا به صورت مستمر مورد رصد قرار می گیرد.

وی از تشویقات ویژه به والدین دارای فرزند در انشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد و گفت: هر کودکی که در خانواده دانشگاه علوم پزشکی تبریز متولد می‌شود به طور متوسط ۲۰ میلیون ریال پاداش دریافت می‌کنند و نیز در راستای حمایت از ازدواج آسان مجتمع رفاهی دانشجویی خدمات ویژه‌ای را برای دانشجویان و همکاران ارائه می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه