English

امام جمعه موقت تبریز:

دانشجویان نباید به ابزار گروه و احزاب تبدیل شوند

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر حفظ بصیرت بین دانشجویان، گفت: نباید به دام سیاسی گرفتار شوند و به ابزار یکسری گروه و احزاب و افراد تبدیل شوند.

دانشجویان نباید به ابزار گروه و احزاب تبدیل شوند
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عالی امروز در خطبه‌های نماز عبادی و‌ سیاسی تبریز با تبریک روز دانشجو اظهار کرد: دانشجویان هرگز نباید استکبارستیزی را فراموش کنند زیرا اساس روز دانشجو‌ همین استکبارستیزی است که در راس آن آمریکاست. 

وی افزود: هر وقت در دانشگاه و جریانات سیاسی استکبارستیزی کمرنگ شد بدانید دشمن وجود دارد.  

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر حفظ بصیرت بین دانشجویان، گفت: نباید به دام سیاسی گرفتار شوند و به ابزار یکسری گروه و احزاب و افراد تبدیل شوند.  

وی به مطالبه‌گری دانشجویان اشاره کرد و گفت: این مطالبه‌گری بدون خروج از دایره ادب باید باشد و بدون حب و بغض باید باشد. 

عالی ادامه داد: دانشجویان باید راهنما به سه قوه باشد؛ هر جا نقد است باید انتقاد و نقد عالمانه کنند و هر جا نیاز شد کمک کنند. 

وی متذکر شد: جهاد علمی و معنوی جزو وظایف دانشجویان است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند از هر چیزی هم بگذریم از این نمی‌توان گذشت زیرا همه موفقیت‌های علمی و موشکی ما در گرو همین جهاد بوده است. 

استاده حوزه و دانشگاه با اشاره به مناسبت‌های هفته بیستم آذر سالگرد شهادت شهید محراب آیت‌الله دستغیب است؛ گفت: جوانان ما نیاز دارند تا از معنویات این مرد الهی آشنا شوند؛ منافقین کوردل در بیست آذر این مرد الهی را شهید کردند. 

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه از فرماندار تبریز بابت رسیدگی به وضعیت نانوای‌ها تشکر کرد و گفت: هنوز به آن نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم و برخی نانواها هر وقت دل‌شان می‌خواهد باز می‌کنند و می‌بندند و امید است این مشکلات نیز حل شود. 

وی به کنگره ۱۰ هزار شهید استان اشاره کرد و گفت: ۱۹ آذرماه برنامه‌ای برای شهدای روحانی برگزار خواهد شد و سپس کنگره اصلی در ۲۳ آذر برگزار می‌شود. 

عالی با تاکید بر اینکه حضرت آقا پیشرو در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و همیشه در مورد دفاع مقدس تاکیدات اکید دارند، گفت: ایشان فرموده‌اند که این یادواره و یاد شهدا اجر آنها کمتر از اجر شهادت است، قطعا این روحیه باید حفظ شود. 

وی ادامه داد: دشمن بعد از جنگ استهاله فرهنگی شروع کرده است به خاطر این است که روحیه شهادت‌طلبی را از بین ببرد زیرا نمود آن یمن، عراق، سوریه و غزه است که مقاومت یاد گرفته‌اند. 

امام جمعه موقت تبریز در بخش عبادی خطبه‌ها با بیان اینکه در ایام فاطمیه قرار داریم و این روزها فرصتی است تا با شخصیت سیاسی این بانوی بزرگ هم آشنا شویم، گفت: حضرت زهرا(س) در جامعه‌ای که شیاطین انسی در آن شروع به توطئه کرده بودند، جلوی همه انحرافات ایستاد. 

وی گفت: در هر زمانی افرادی انسان نما با قلبی شیطان وجود دارد. 

عالی به مصادیق شیطانی در جامعه اشاره کرد و گفت: ایجاد کینه و نفرت و دشمنی در جامعه، غفلت از یاد خدا، تحریک جامعه، به هم زدن میان افراد از کارهای شیطان است.  

استاده حوزه و دانشگاه متذکر شد: هر جا عامل اختلاف باشد، یا زبان‌اش منجر به دو قطبی‌سازی شود‌ که حضرت آقا نیز به آن اشاره کردند، کار شیطان است، شیطان مخالف وحدت است. 

وی ابراز کرد: اگر شیطان سنگر زده و صف کشیده ما هم باید در مقابل آنها باید صف بکشیم و سنگر بزنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه