English

کاشت ۲۱ میلیون اصله نهال در آذربایجان شرقی آغاز شد

کاشت ۲۱ میلیون اصله نهال با هدف اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور، در آذربایجان شرقی آغاز شد.

کاشت ۲۱ میلیون اصله نهال در آذربایجان شرقی آغاز شد
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی روز شنبه در مراسم کاشت نهال در مجموعه مدیریت پسماند شهرداری تبریز اظهار کرد: اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور از اولویت های دولت سیزدهم است بر این اساس امروز کاشت نهال در این مجموعه و هشت شهرستان دیگر استان آغاز می شود.

 ذاکری با تاکید بر اینکه فرهنگ کاشت نهال و حفاظت از درخت باید در جامعه نهادینه شود و توسعه یابد، افزود: با فرهنگ سازی در این زمینه می توان به بهبود وضعیت فضای سبز کشور و استان کمک کرد.

وی با بیان اینکه ایران جزو کشورهای فقیر در حوزه جنگل کاری است، اظهار کرد: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب و سیاست های دولت، تلاش می شود سطح جنگل کاری و فضای سبز در استان توسعه یابد.

ذاکری، با اشاره به اینکه حفاظت از نهال های کاشته شده و درختان موجود از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: مردم، نهادهای مردمی و سازمان ها باید در حفظ و نگهداری فضای سبز تلاش جدی کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به آغاز رسمی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، گفت: در سال های گذشته سالانه ۳۰۰ هزار نهال در این استان تولید می شد که در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور این میزان در سال جاری به ۲۱ میلیون اصله نهال افزایش یافت.

سیروس داودی افزود: از این تعداد نهال، ۱۴ میلیون اصله در نهالستان های این اداره کل و هفت میلیون اصله نیز در نهالستان های بخش خصوصی تولید شده که ارزش کنونی این نهال ها بیش از ۲ هزار میلیارد ریال است که با یک چهارم این هزینه و بدون تخصیص اعتبار دولتی تولید شده است.

وی اظهار کرد: برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، نهالستان های این استان که بیش از ۲ دهه غیرفعال و راکد مانده بود، پس از ایجاد زیرساخت های لازم دوباره احیا شدند و به چرخه تولید نهال بازگشتند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اکنون ۹ نهالستان در سطح استان وجود دارد، گفت: در زمان کنونی از ۲۰ درصد ظرفیت نهالستان های استان استفاده می شود که در صورت فعال کردن بقیه ظرفیت ها، علاوه بر تامین نیاز استان می توان نیاز سایر استان ها را نیز تامین کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه