English

شهردار تبریز:

ترافیک تبریز با اتمام فیبر نوری به صورت هوشمند مدیریت می‌شود

شهردار تبریز گفت: ترافیک تبریز با اتمام فیبر نوری به صورت هوشمند مدیریت می‌شود.

ترافیک تبریز با اتمام فیبر نوری به صورت هوشمند مدیریت می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، یعقوب هوشیار با اشاره به آخرین وضعیت پروژه بزرگ مسیر گشایی امتداد ۴۲ متری انقلاب اظهار کرد: برای اینکه در زمان‌های بحران بتوانیم در این مناطق حضور داشته باشیم، پروژه مسیر گشایی خیابان انقلاب پروژه‌ای حیاتی بوده که بزرگترین مسیر گشایی نیم قرن اخیر شهر تبریز محسوب می‌شود.

وی افزود: اکثریت تملک صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌مان هم بر این اساس است که تا پایان بهمن‌ماه موضوع تملک املاک موجود در مسیر را به اتمام برسانیم. در حال حاضر ۳۰ پلاک باقیمانده و بیش از ۳۰۰ پلاک تملک شده‌اند. ان‌شاءالله در خردادماه سال آتی نیز مسیر افتتاح و تحویل همشهریان خواهد شد.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه معتقدم در حوزه هوشمندسازی شهری عقب افتادگی جدی داریم، خاطرنشان کرد: در حوزه فیبر نوری در حال ایجاد و تکمیل شبکه هستیم. ابتدا با توان شهرداری حدود ۴۰ کیلومتر فیبر نوری اجرا شد که در ادامه کار هم قرارداد توسعه ۲۸۰ کیلومتری شبکه فیبر نوری با ایرانسل به امضا رسید و امیدوارم بموقع اجرا و تحویل شود.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت ترافیکی شهر، احداث شبکه فیبر نوری در حال حاضر با اکیپ‌های مختلف به صورت شبانه در حال اجرا است، گفت: هدفمان این است که تا پایان دوره فعلی دولت و شورا، شبکه فیبر نوری را به ۷۰۰ کیلومتر رسانده و بتوانیم فیبر نوری را به تک‌تک خانه‌ها برسانیم. این هم برای کسب‌وکارها موضوع مهمی است و هم در هوشمندسازی شهری تأثیر جدی خواهد داشت.

هوشیار از نصب دوربین‌های ثبت سرعت و تردد در نقاط مختلف شهر تبریز خبر داد و افزود: با نصب دوربین‌ها و گسترش فیبر نوری، کنترل ترافیک سطح شهر به صورت هوشمند خواهد بود. نرم‌افزاری هم در حال طراحی است که به صورت هوشمند چراغ راهنمایی چهارراه‌ها و… را تنظیم کند و در کنترل ترافیک مؤثر خواهد بود.

شهردار تبریز با اشاره به ارائه خدمات مدیریت شهری به صورت الکترونیکی در راستای اجرای شهر هوشمند گفت: نرم‌افزار «تبریزاپ» تقریباً نهایی شده و تعدادی از خدماتی که می‌توان به صورت الکترونیکی و هوشمند به مردم ارائه کرد در آن لحاظ کردیم. در قدم اول ۱۸ خدمت پیش‌بینی شده است.

وی ابراز داشت: مجموعه معظم مدیریت بحران و کنترل هوشمند شهر هم با مساحت ۶ هزار مترمربع در حال اجرا بوده و برای ۳ خردادماه روزشمار درج شده است.

هوشیار در رابطه با سیاست‌گذاری مدیریت شهری تبریز در سال گذشته خاطرنشان کرد: در ابتدای کار، به دنبال اتمام پروژه‌های ناتمامی بودیم که چند سال بود بلاتکلیف مانده بودند. بر همین اساس سال گذشته توانستیم با دعای خیر شما و همشهریان به هدفمان برسیم. امسال نیز عمدتاً پروژه‌هایمان را در مناطق محروم پیش‌بینی کردیم. پل‌های قراملک، پل معلم در حکم‌آباد، پروژه آخر حیدرآباد و… در مناطق محروم اجرا می‌شود. حتی خط ۲ مترو را هم از قراملک شروع کرده‌ایم و امیدواریم تا یک سال و نیم دیگر این خط را تا استانداری برسانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه