English

سفیر فنلاند در ایران:

تبریز می‌تواند بستر بخش مهمی از روابط اقتصادی بین ایران و فنلاند باشد

سفیر فنلاند در ایران گفت: تبریز یکی از مهم‌ترین شهرهای بزرگ صنعتی ایران است و در آینده می‌تواند بستر بخش مهمی از روابط اقتصادی بین ایران و فنلاند باشد.

تبریز می‌تواند بستر بخش مهمی از روابط اقتصادی بین ایران و فنلاند باشد
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، کاری کاهیلوتو امروز در دیدار با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: در گذشته گردشگران زیادی از تبریز به فنلاند سفر می‌کردند که تلاش داریم این موضوع دوباره فعال شود.

وی با اشاره به پیشرفت‌های فناورانه در فنلاند اذعان کرد: شش شهر فنلاند به عنوان شهر هوشمند به شمار می‌روند و در زمینه تولید برق از پسماند نیز، فنلاند پیشرفت زیادی دارد و قبلا در ویتنام نیز این موضوع راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه موضوع آب می‌تواند پرچم اول فنلاند برای ورود به اقتصاد ایران باشد، تشریح کرد: در زمینه آب شرکت‌های مختلفی وجود دارد که علاقمند به فعالیت در موضوع آب در ایران هستند ولی در این بین مهم‌ترین مسئله برای ما دریاچه ارومیه و استفاده از فناوری‌های نوین برای احیای این دریاچه است.

سفیر فنلاند در ایران با تشریح موقعیت این کشور، یادآوری کرد: فنلاند کشور نسبتا کوچکی با پنج و نیم میلیون نفر جمعیت در شمال اروپا واقع شده است و شکوفایی اقتصاد آن به سبب روابط تجاری و صادرات است.

وی با اشاره به روابط بین ایران و فنلاند، مطرح کرد: ایران اولین کشور خارج از اروپا بود که استقلال فنلاند را به رسمیت شناخت و همیشه روابط خوبی داشته‌ایم و در شرایط کنونی نیز به دنبال نقاط مشترک و حفظ ارتباطات بین دو کشور هستیم.

وی افزود: هدف ما یادگیری مسائل بیشتر در این سفرها و معرفی ظرفیت‌های فنلاند است و همچنین شناسایی افراد مختلف برای احیای روابط اقتصادی و تجاری را دنبال می‌کنیم.

کاری کاهیلوتو ادامه داد: فنلاند در حوزه آموزش نیز قوی بوده و خدمات خود را به عنوان خدمات تجاری به کشورهای دیگر ارائه می‌دهد و شرکت‌هایی در این حوزه فعال هستند.

شهردار تبریز نیز در این دیدار اظهار امیدواری کرد حضور سفیر فنلاند در تبریز موجب آغاز ارتباطات با این کشور باشد و اضافه کرد: امیدوارم با توجه به ظرفیت‌های مهم کشور فنلاند و ظرفیت‌ها و استعدادهای این کشور، بتوانیم اشتراکات خوبی با این کشور ایجاد کنیم و به خصوص شهر تبریز می‌تواند مرکز این اشتراکات باشد.

یعقوب هوشیار افزود: تبریز از لحاظ وسعت سومین کلانشهر ایران و به لحاظ تاریخی، دارای تاریخ غنی و پرباری بوده و پنج مرتبه پایتخت ایران شده و در حوزه اقتصادی نیز یکی از قطب‌های اقتصادی ایران در طول تاریخ بوده است.

وی با اشاره به میهمان نوازی مردم تبریز تشریح کرد: همواره پیام صلح را به جهان ارسال کرده‌ایم و امروز از اتفاقاتی که در فلسطین و توسط رژیم اسراییل اتفاق می‌افتد، نگران هستیم و اتفاقی که در فلسطین رخ می‌دهد، موضوعی فراتر از مذهب، ملیت و کشور است و وظیفه همه ملت‌های آزادی‌خواه است در این حوزه ورود کرده و از انسانیت و صلح دفاع کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه