English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد:

فعالیت ۹۹هزار سفیر سلامت دانش‌آموزی در مدارس آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیش از ۶۰۰ هزار نفر دانش‌آموز در سطح استان، ۹۹ هزار و ۴۹۵ دانش‌آموز به عنوان سفیر سلامت فعالیت می‌کنند.

فعالیت ۹۹هزار سفیر سلامت دانش‌آموزی در مدارس آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، بهمن نقی‌پور در رابطه با این موضوع اظهار کرد: برنامه‌های سفیران سلامت دانش‌آموزی به همت معاونت بهداشت دانشگاه همه‌ساله در مدارس استان اجرایی شده است و امسال نیز ضمن تدوین برنامه عملیاتی آموزش ویژه سفیران سلامت تلاش خواهیم کرد تا تعداد سفیران سلامت را در مدارس افزایش دهیم.

وی آگاهی بخشی را از اهداف اصلی این برنامه عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان به عنوان سفیر سلامت ضمن یادگیری مفاهیم بهداشتی و آموزشی این مفاهیم را به هم‌کلاسی‌های خود آموزش می‌دهند.

وی ادامه داد: سفیران سلامت دانش‌آموزی با تمرین مهارت‌های بهداشتی و عملیاتی کردن آن‌ها در مدارس به عنوان یکی از بازوان اصلی نظام سلامت در عرصه ارتقای سلامت عمل می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و به خصوص برنامه شاد را در تحقق برنامه‌های سفیران سلامت مرود توجه قرار داد و عنوان کرد: انتظار می‌رود مجریان امر استفاده از شیوه‌های نوین آموزش بهداشت از جمله، بحث‌های گروهی، ایفای نقش، تحقیق و بررسی، داستان گویی و… را دربحث‌های آموزش سفیران دانش‌آموزی در اولویت قرار دهند.

وی استفاده از ظرفیت‌های مدارس را به منظور ارتقای فرهنگ سلامت مورد تأکید قرار داد و گفت: بیش از یک پنجم جمعیت کشور را گروه‌های سنی پنج تا ۱۸ سال تشکیل می‌دهد و اکثر قریب به اتفاق‌آن‌ها نیز در حال تحصیل و در معرض مخاطرات‌جسمی، رفتاری و اجتماعی ویژه این سنین هستند، ارائه خدمات بهداشتی و ارتقاء دانش و نگرش سلامت محور و تقویت رفتارهای مثبت بهداشتی در بین این گروه ضمن جلوگیری از بروز بیشتر این مخاطرات، سلامت آینده جامعه را هم تسهیل کرده و از مهم‌ترین مسائل پیش‌روی برنامه‌های توسعه است.

وی تشریح کرد: نوجوانان سرمایه‌های اصلی هر کشور برای دست‌یابی به توسعه پایدار ملی، اجتماعی و محور اصلی برنامه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی بشمار می‌آیند، از این رو توجه به سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آن‌ها با شناسایی به موقع و پیشگیری اختلالات جسمی، روانی و ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین انجام مداخلات درمانی به موقع، متضمن سلامت وسعادت جامعه آینده بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه