English

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان:

مردم آذربایجان شرقی ۷۶ هزار و ۳۱۴ جلد کتاب در یک سال گذشته اهدا کرده‌اند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی گفت: طی پویش‌های انجام گرفته، مردم استان از سال گذشته تاکنون ۷۶ هزار و ۳۱۴ جلد کتاب اهدا کرده‌اند.

مردم آذربایجان شرقی ۷۶ هزار و ۳۱۴ جلد کتاب در یک سال گذشته اهدا کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، اسد بابایی در نشست خبری با حضور خبرنگاران اظهار کرد: ۱۶ ماه پیش، تعداد اعضای کتابخانه در استان ۷۸ هزار و ۲۲۳ نفر بوده که ما با اجرای برنامه‌های تحول و طرح‌های نوین کتابداری و ترویج کتابخوانی، امروز تعداد اعضا را به ۱۶۲ هزار و ۱۰۸ نفر (۱۰۸ درصد رشد) افزایش دادیم.

وی ادامه داد: از هفته‌ی کتاب سال ۱۴۰۰ تا هفته‌ی کتاب سال گذشته، آمار امانت کتاب در استان ۷۲۳ هزار و ۱۱۵ جلد بود اما از هفته‌ی کتاب سال گذشته تا امروز این آمار به یک میلیون و ۲۳۳ هزار ۸۰۱ جلد کتاب افزایش یافته است. 

وی خاطر نشان کرد: تعداد کتابخانه‌های استان در سال گذشته ۱۱۳ مورد بود که طی یک سال با افتتاح چهار کتابخانه این آمار به ۱۱۷ کتابخانه افزایش یافت.

بابایی گفت: یک کتابخانه‌ در خیابان مارالان تبریز، یک کتابخانه‌ی سیار در شبستر، کتابخانه‌ی سردار قاسم سلیمانی شهر سهند که مجهزترین کتابخانه‌ی شمالغرب کشور است و کتابخانه‌ی کریمی مراغه‌ای در مراغه از جمله کتابخانه‌های جدید استان است.

وی افزود: در زمینه‌ی نرم افزاری و سخت افزاری اهدای کتاب پیشرفت کرده‌ایم و طی یک هفته‌ اخیر، یک میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان کتاب دانشگاهی خریده‌ایم.

وی بیان کرد: کتابخانه‌ یامچی مرند، کتابخانه‌ شهید رجایی عجب شیر، کتابخانه‌ شهید انتطاری هشترود و کتابخانه‌ مرکزی تبریز نیز طی سال اخیر بهسازی شده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی گفت: طی سال گذشته ۶۳۶۱ عنوان برنامه فرهنگی اجرا شده که با تلاش همکاران این تعداد تا سال جاری با ۶۱ درصد به ۱۰ هزار و ۲۲۳ عنوان رسیده است.

وی تاکید کرد: کسب‌وکارهای خانگی مانند، چرم دوزی، قلاب بافی و ... را در کتابخانه‌های استان آموزش می‌دهیم و پس از اتمام آموزش نیز نمایشگاه‌های آن را برگزار می‌کنیم تا هم آموزش مفید انجام گیرد و هم نقشی در اقتصاد خانواده‌ها داشته باشد.

وی افزود: طرحی با عنوان طرح کودک کتابخوان برای اولین بار در کشور در حال اجرا است که طی آن مخاطب هدف ما کودکان دهه‌ی نودی هستند.

بابایی همچنین بیان کرد: برنامه‌ هفته‌ کتاب سال جاری ما شامل عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان، بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب‌ها، رونمایی کتاب، طرح پویش کتاب خون با همکاری سازمان انتقال و ... است.

 وی هم‌چنین گفت: کتابداران، سربازان گمنام جبهه‌ی فرهنگ هستند که نقش بزرگی در پیشرفت کتابخانه‌های عمومی دارند و با کمترین دریافتی بیشترین کار را انجام می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه