English

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی:

بیش از ۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تحصیل می‌کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ما بیش از ۵۰۰ دانشجو بین‌الملل در دانشگاه داریم و روند جذب دانشجو نیز رو به رشد است. 

بیش از ۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، آرش رنجبران امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: امروز یکی از روزهای بزرگ برای دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور است، ۲۳ آبان ماه سال ۱۳۶۱، اولین واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در شهر اولین‌ها، فرهنگ و هنر و ادب تبریز تاسیس شد. 

وی افزود: نهالی که در ۲۳ آبان‌ماه کاشته شد، امروز درخت تنومند با یک میلیون ۲۷۵ هزار دانشجوی انتخاب واحد کرده است که تا چند صباح دیگر بیش از ۳ هزار نفر به جمع آن اضافه خواهد شد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با تاکید بر نقش رؤسای قبلی و فعلی دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق اهداف دانشگاه، گفت: امروز یک مجموعه عظیم علمی و فرهنگی در تبریز در حال ایجاد است و این به همت تلاشگران این دانشگاه محقق شده است. 

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین شبکه علمی استان با ۳۵ واحد و مرکز که یک واحد مستقل علوم پزشکی و یک واحد بیمارستانی است. 

رنجبران بیان کرد: از سال ۹۸ یکسری تحولات خوب در دانشگاه رخ داده است؛ در اوج فعالیت خود یک میلیون و ۸۰ هزار نفر دانشجو داشت که به علت افزایش بی‌رویه دانشگاه‌ها در کشور دانشجویان دانشگاه در سال ۹۸ به ۸۷۰ هزار نفر رسیده بود. 

وی ابراز کرد: این دانشگاه صاحب اساتید نخبه و ۲ درصد دانشمندان جهان است و ما همه سعی خود را کردیم تا از توانمندی‌های استان بهره ببریم. 

رنجبران یادآور شد: تعداد پذیرش دانشگاه آزاد نسبت به ۲ سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سند تحول و تعالی دانشگاه را مورد اشاره قرار داد و گفت: برنامه 5 ساله دانشگاه تدوین و ابلاغ شده است و هر سال ارزیابی دانشگاه دقیقا بر مبنای این ارزیابی صورت می‌گیرد. 

وی تصریح کرد: ۲ سال پیش جایگاه 22 و سال گذشته رتبه 16 و امسال رتبه 4 را بین عملکرد دانشگاه‌های کشور داشتیم و ما به این رتبه اکتفا نکرده و تا نقطه مورد هدف تلاش خواهیم کرد. 

رنجبران یادآور شد: امسال 4 رشته در مقطع دکتری برای استان اخذ کردیم؛ به سوریکه تخصیص مقطع تحصیلی تکمیلی یک فرآیند سختی بود که ما این کار را کردیم. 

وی گفت: با تغییر جدی که دانشگاه در تحول آموزشی دنبال می‌کند امسال دانشکده هوش مصنوعی، صنعت ساختمان، انرژی، هنر و رسانه، جامعه و حکمرانی و غیره به دانشگاه اضافه خواهد شد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان افزود: تاثیرگذاری دانشگاه آزاد در جامعه را می‌توان در بخش‌های مختلف دید؛ برای مثال در انتخابات نظام مهندسی می‌توان سهم دانشگاه آزاد را ببینید که حاکی از اعتماد جامعه است. 

وی بیان داشت: امروز واحد بستان‌‎‌آباد رتبه اول و واحد تبریز رتبه شایسته تقدیر در بخش ارتقای فرهنگی شده است. 

رنجبران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز سعی دارد یک بیمارستان صنعتی برای رشته‌های غیرپزشکی ایجاد کند تا افراد فارغ‌التحصیلان قبل از فارغ‌التحصیلی ابتدا مهارت رشته خود را یاد بگیرد و سپس دانشنامه بگیرد. 

وی گفت: ما نوید این را می‌دهیم که یک تحول بزرگ آموزش در سراسر کشور در تبریز ایجاد خواهد شد و به الگوی دانشگاه‌های غیرآزاد هم تبدیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ادامه داد: ما با صنایع بزرگ اعم از تراکتورسازی، مس، صنایع بزرگ استان در خصوص این بیمارستان صنعتی گفتگوهایی شده است و همچنین یکسری تامین کننده خرد کشور یعنی سه هزار و ۲۲۸ تامین کننده نیز وارد این موضوع شده است. 

وی ابراز کرد: بزرگترین صندوق غیردولتی کشور برای دانشگاه آزاد اسلامی است همچنین بزرگترین شبکه مهندسی کشور نیز از آن دانشگاه آزاد اسلامی است. 

رنجبران بیان کرد: بزرگترین پروژه تحولی دانشگاه آزاد اسلامی یعنی ایجاد بیمارستان صنعتی به دانشگاه آزاد اسلامی سپرده شده است و قطعا این پروژه در تبریز بهترین نتیجه را خواهد داشت. زیرا تبریز قطب صنعتی کشور است و قوی‌ترین دانشگاه آزاد اسلامی کشور هم خود تبریز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه