English

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

سایت جدید فسیلی حیرت‌انگیز در «آهق» مراغه کشف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از کشف سایت فسیلی جدید با فسیل‌های عظیم الجثه در منطقه آهق شهرستان مراغه خبر داد.

سایت جدید فسیلی حیرت‌انگیز در «آهق» مراغه کشف شد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی،شهنام اشتری با اعلام این خبر، اظهار کرد: منطقه فسیلی مراغه جزو پنج منطقه مهم فسیل مهره‌دار جهان می‌باشد که منطقه آهق به عنوان بخش زیرین سازند مراغه برای اولین بار مورد کاوش، شناسایی و حفاری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: فسیل‌های حیرت‌انگیزی مربوط به خانواده‌های اسب‌ها، فیل‌ها، گاوسانان (آنتیلوپ‌ها، غزال‌ها، گوزن‌ها، زرافه‌ها و …)، سوئیدها، کرگدن‌ها و انواع گوشتخواران در حفاری جدید به دست آمده است

وی افزود: سایت فسیلی مهره‌دار آهق از نظر گسترش افقی، یکی از طولانی‌ترین لایه‌های شناسایی شده تا کنون است و بدون شک دارای سن بیش از ۱۰ میلیون سال پیش است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان حفاری سایت آهق را به عنوان اولین ظهور فسیل‌های مهره‌دار سازند مراغه معرفی کرد که می‌تواند سن دقیق‌تری برای افق فسیل‌دار مراغه تعیین کند.

وی تاکید کرد: حفاری انجام شده با اعتبار بالغ بر سه و نیم میلیارد ریال از تیرماه در حال انجام می‌باشد که تا پایان مهره‌ماه ادامه دارد و خوشبختانه از سال ۱۴۰۰ به طور مرتب اعتباراتی برای حفاری و کاوش در سازند مراغه اختصاص می‌یابد که در بخش تجهیز مرکز تحقیقات دیرینه‌شناسی کشور به مرکزیت مراغه و حفاری هزینه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه