English

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی:

قطع کامل و ممتد آب تبریز منتفی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: همانند دو هفته اخیر، بی آبی نخواهیم داشت و از این به بعد قطع آب قابل کنترل و با اطلاع رسانی قبلی خواهد بود.

قطع کامل و ممتد آب تبریز منتفی است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی،محمد خانی گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: قطعی کامل و ممتد آب کلاً منتفی است و شاید تنها چند ساعت شاهد قطعی آب باشیم. فعالیت ما ادامه دارد و تنها یک تا دو درصد احتمال قطعی وجود دارد.

وی تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی از نظر خشکسالی از انتها دومین استان کشور است و اردبیل به عنوان آخرین استان از نظر خشکسالی جای دارد. مشکل آذربایجان‌شرقی کمبود بارش باران و تبدیل آن از حالت برفی به سمت توده‌ای است.

خانی افزود: امکان دارد سدی خشک و سدی سرریز شود. حوزه ورزقان تحلیل رفته و پوشش برفی آن ناکافی است. سد نهند نیز خشک شده است. ما در میانه تابستان هستیم، ولی کسی نمی‌تواند ادعا کند صوفی چای برای سال آینده مراغه آب دارد یا نه؟ میزان بارش‌ها به یک هشتم رسیده است.

وی با اشاره به برداشت اندک و حساب شده از سدها، گفت: به تدریج شهرک‌ها حذف شده‌اند و اگر این کار را نمی‌کردیم، اردیبهشت با کم‌آبی روبرو می‌شدیم. بیش از ۸۰ میلیارد تومان هزینه برای ایستگاه پمپاژ آب صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی از مشکلات موجود در شبکه آب رسانی خبر داد و افزود: فرسودگی شبکه موجب شد با ۹۰ درصد ظرفیت عمل کنیم. اتفاقات پی در پی شبکه آبی را گرفتار کرد و نتوانستیم به مردم بگوییم چه زمانی و در چه محدوده‌ای آب قطع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه وزیر نیرو به طور مستقیم به مشکل آب تبریز ورود کرده است، گفت: مدیرعامل آب و فاضلاب کشور یک هفته است در تبریز مستقر بوده و نتیجه بررسی آنها این بود که تمام وظایف به درستی انجام شده است و هیچ نیاز لجستیکی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ۹۹ درصد مسئله حل شده و یک درصد باقی مانده مربوط به تجهیزات است. در حال حاضر با فشار مناسب آب تمام مردم تبریز تأمین شده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه