English

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

در منطقه آزاد ارس بیکار واقعی نداریم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: اکنون در این منطقه، بیکاری واقعی نداریم و نه تنها از شهرهای این منطقه، بلکه ازشهرهای همسایه هم جوانان اهل کار و تلاش برای اشتغال و درآمدزایی وارد مناطق صنعتی ارس می شوند.

در منطقه آزاد ارس بیکار واقعی نداریم

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، مجید کیانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در اقتصاد بین الملل، خیلی از کشورها به این نتیجه رسیدند که لازم است در برخی موارد، تغییراتی در اقتصاد خود داشته باشند که بتوانند تعامل بهتری با کشورهای دیگر داشته باشند. بنابراین مناطق آزاد تجاری را شکل دادند. محل هایی که قوانین سرزمین اصلی در آن رعایت نمی شود تا تجارت به آسانی انجام شود. این کار در خیلی از کشورها انجام شده و در ایران عزیز ما هم از سال ۷۲ قانون ایجاد منطقه آزاد در کیش تصویب شد و به مرور بر تعداد مناطق آزاد اضافه شد. اکنون نیز ۷ منطقه آزاد دیگر به کشورمان در حال اضافه شدن است.

وی درباره اهمیت منطقه آزاد ارس گفت: این منطقه از حدود ۱۸ سال پیش تاسیس شده است. بیشتر مناطق آزاد بیشتر در نقاط مرزی هستند. سازمان منطقه آزاد ارس نیز در ۴ بخش در حاشیه رود ارس توسعه پیدا کرد. هرکدام از مناطق آزاد، ظرفیت های خاص خود را دارند و این ظرفیت ها متناسب با ظرفیت های بومی این مناطق هستند.

وی ادامه داد: ۱۰۰ بسته سرمایه گذاری کوتاه مدت پیش بینی کردیم که در این صورت، توسعه متوازن تکمیل می شود. چون این ها در تعامل با همدیگر کار می کنند. جذب سرمایه ۵هزار میلیاردتومانی ما را به هدف کوتاه مدت مان در توسعه متوازن می رساند. در بلند مدت نیز هدف گذاری کردیم که به هاب صادراتی کشور تبدیل شویم. چون موقعیت صادراتی ارس مهم است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس درباره کارنامه عملکرد خود طی یک سال مدیریت در این سازمان گفت: بهترین تغییر را معرفی بهتر ارس می دانم. قبلا خیلی ها از ظرفیت های این منطقه خبر نداشتند. دومین کار ما جذب 5 هزارمیلیاردتومان سرمایه بود. چینی ها طی یک سال گذشته به ارس آمدند.

وی ادامه داد: منطقه آزاد ارس در تولید و صنعت، رتبه اول را دارد، در کشاورزی به واسطه آب، خاک و هوای مناسب رتبه اول را دارد و به عنوان قطب گلخانه های هیدروپونیک کشور و خاورمیانه شناخته می شود. ارس در بحث گردشگری نیز طی سالیان گذشته رتبه اول گردشگری داخلی درشمال غرب کشور را به دست آورده است. 

مدیرعامل منطقه آزاد ارس ادامه داد: برنامه مان این است که منطقه آزاد ارس در تجارت و گردشگری، ارتقا یابد و در میان سایر مناطق آزاد، توسعه ای کاملا متوازن داشته باشد. در بحث گردشگری هدف گذاری کردیم که گردشگر خارجی جذب کنیم. در یک سال گذشته ژئوپارک ارس به عنوان دومین ژئو پارک ایران ثبت شد که این افتخاری برای کشورمان است و موجب معرفی بهتر ارس در خارج از کشور خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه