English

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد:

سامانه بارشی در نواحی شمالی و ارسباران

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: سامانه بارشی نواحی استان به ویژه ارسباران را فرا می‌گیرد.

سامانه بارشی در نواحی شمالی و ارسباران

محمد امیدفر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، فعالیت این سامانه بارشی از عصر امروز در این مناطق آغاز می شود و موجب افزایش ابر، رگبار باران و غرش آذرخش می شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت به ویژه در اوایل شب تشدید می شود، اظهار کرد: در چنین وضعیتی، احتمال آبگرفتگی معابر، بارش تگرگ در نواحی مستعد و طغیان رودخانه های فصلی و مسیل ها و اختلال در تردد شهری دور از انتظار نیست.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه از روز دوشنبه نیز دما کاهش می یابد، گفت: از اواخر روز دوشنبه این سامانه از سطح استان خارج می شود.

امیدفر، خواستار لغو سفرهای غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام فعالیت های کوهنوردی، انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر و خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع شد.

امیدفر، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته هریس و ورزقان با دمای ۱۴ درجه و جلفا با دمای ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در خنک ترین زمان به ۲۱ درجه سانتی گراد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه