English

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

زندگی بزرگان برای ما چشمه سار فضیلت و راستی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: زندگی بزرگان برای ما چشمه سار فضیلت و راستی است که پیام آن امید و ایمان می باشد.

زندگی بزرگان برای ما چشمه سار فضیلت و راستی است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت و رونمایی از کتاب "زندگی اینجاست" روایتی از زندگی آیت‌الله سیّدجواد خامنه‌ای(ره) در مسجد جامع تبریز، اظهار کرد: خاندان خامنه ای از نسل امام چهارم شیعیان در میان مردم تبریز و آذربایجان از دیرباز دارای جایگاه و پایگاه بسیار رفیعی بوده اند که این موضوع در اسناد و مدارک تاریخی موجود است.

وی از آیت الله سیدحسین حسینی خامنه ای پدربزرگ مقام رهبری به عنوان یکی از علمای تراز اول و مورد اعتماد مردم تبریز یاد کرد که سال ها امام جماعت مسجد کریم خان را بر عهده داشت و خاطرات خوش گذشتگان این کهن شهر نشان از مردمی بودن، زهد و تقوا و مقام مرجعیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اظهار کرد: زندگی بزرگان برای ما چشمه سار فضیلت و راستی است که پیام آن امید و ایمان می باشد و بر همین مبنا مردان بزرگی همچون آیت الله سیدجواد خامنه ای همچون قله های افراشته ای هستند که ما را به سوی سعادت و رستگاری راهنمایی می کنند؛ آنها همیشه با ما هستند، گرچه فاصله زمانی و مکانی داشته باشند.

وی بالاترین و تاثیرگذار ترین شیوه آموزش و پرورش را دانایی و توانایی ترسیم شده از سوی انسان های فرهیخته در عرصه علم و ایمان دانست که در یک دست کتاب و در دست دیگرشان یاری گمگشتگان را داشتند و پیمان این عده انسان های وارسته با خدای خود هدایت و راهنمایی مردم به سوی سفینه نجات بوده است.

آل هاشم از آیت الله سیدجواد خامنه ای به عنوان عالمی زاهد و آیینه تمام نمای تقوای الهی و نمونه روزگار خود نام برد که ریشه تبریزی این خاندان نشان از جایگاه والای تشیع و فقاهت در آذربایجان دارد.

وی حلم و برداری، مردم داری، سلوک با فقرا را از جمله خصوصیات بارز آیت الله سیدجواد خامنه ای توصیف کرد که وی را در آن روزگاران به استوانه بزرگ تشیع تبدیل کرده بود و امروز خدا را شاکریم که رهبری نظام اسلامی بر عهده یکی از فرزندان ایشان است و مسیر انقلاب اسلامی را مثل دوران امام راحل با ایمان و صلابت خاصی پیش می برند.

آل هاشم ادامه داد: تبریز با مردمان مومن ، صالحان، مردان مرد در طول تاریخ مشهور و معروف است که همواره خیزش گاه غیورمردانی بوده که مسیر تاریخی ایران زمین را تغییر داده اند و باید توجه داشت که تا ایران پا برجاست، آذربایجان و تبریز نیز پاسدار این مرز و بوم خواهد بود و جزو لاینفک سرزمین، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی بوده، هست و خواهد بود.

وی با اشاره به اقدام تروریستی دشمنان اسلام و انقلاب علیه رهبر انقلاب در ششم تیر ماه سال ۱۳۶۰، گفت: دشمن در این روز می‌خواست رهبری را از ما بگیرد ولی به لطف الهی ایشان ماندند و رهبری نظام مقدس اسلامی ایران و هدایت مسلمانان جهان را بر عهده گرفتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه