English

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر:

آشوب های داخلی و مشکلات اقتصادی نتوانستند بر ایران اسلامی خدشه‌ای وارد کنند

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر گفت: آشوب های داخلی، جنگ تحمیلی، مشکلات اقتصادی و واقعه طبس همگی نتوانستند بر ایران اسلامی خدشه‌ای وارد کنند و اینها حاکی از این است که این انقلاب صاحب دارد و تاییدات الهی بر آن حکم فرماست.

آشوب های داخلی و مشکلات اقتصادی نتوانستند بر ایران اسلامی خدشه‌ای وارد کنند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، آیت الله صدیقی در نشست تبیینی و بصیرتی شورای اداری استان آذربایجان شرقی ضمن اشاره به دهه امامت و ولایت، عید غدیر خم را عید الله اکبرعنوان کرد و افزود: عید غدیر خم، روز نصب امیرالمومنین(ع) به عنوان رهبر الهی بعد از پیامبر(ص) است که در این روز فرخنده، حضرت علی(ع) الگویی برای آحاد بشر در زمینه های مختلف حکمرانی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی انتخاب شد.

وی به محدود بودن حواس و ادراک انسان تاکید کرد و گفت: همه برای خدائیم و به سوی او باز می‌گردیم و در وجود، اصل و ضمیر ناخودآگاه ما محبت به خداوند منان قرار دارد و در این راستا نیز به دنبال کمال و جمال مطلق و علم نامحدود هستیم، ولی با حواس و ادراک محدود انسان نمی‌توان موارد نامحدود را شناخت.

وی گفت: امامت، ولایت مطلقه و مرآت آئینه جلال و جمال خداست، این منصب انتسابی و اکتسابی نیست و هیچ مکتب و دانشگاهی ندارد بلکه از فضل خدا و امر وجودی است و در این راستا ذات و باطن امام برای ما ناشناخته است.

صدیقی تنها راه دست یافتن به هستی را، عاشق شدن به امام عشق برشمرد و به وابسته نشدن به پول و مقام تاکید کرد و گفت: ثمره و خروجی رساله کامل ترین پیامبران، رسول اکرم(ص) در ۲۳ سال هدایت مردم، عشق به علی(ع) است و همچنین در این راستا پول، مقام و لذت های دنیوی همگی از بین رفتنی هستند ولی عشق به خدا و علی(ع) که آئینه خداست از بین نمی‌رود.

وی به فانی بودن دنیای مادی و لزوم انجام عمل صالح برای آخرت نیک تاکید کرد و افزود: دنیا، خانه کسانی است که بی‌خانمان هستند و باید به منزلگه مقصود، جهان آخرت که جز با عمل صالح میسر نیست برسیم.

آیت الله صدیقی افزود: امام، ما را در دنیا با یک سبک از زندگی آشنا می‌کند که مرتبط با بهشت آخرت باشد و همچنین در آخرت شاهد اعمال خود که به صورت زیبا، شایسته و همنشینی با معصومین باشیم و در این راستا حضرت امیر المومنین(ع) الگویی کامل برای ما مسلمانان و به ویژه شیعیان است.

وی برای محک زدن ایمان افراد، قیاس کردن با حضرت علی(ع) را عنوان کرد و افزود: پیامبر(ص) موسس اسلام و حضرت علی (ع) سازنده دین است، برای محک زدن و سنجیدن دین و ایمان خود باید با اعمال و رفتار امام بزرگوار قیاس کنیم.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری که ایمان و امید، را مبدا تمام تحرکات تکاملی بیان کرده‌اند اشاره کرد و گفت: نائب امام زمان(عج)، رهبری که وزین تر، جامع تر و کامل تر در عصر حاضر از ایشان وجود ندارد، ایمان و امید را مبدا تمام تحرکات تکاملی بیان کرده‌اند که این در راستای بعد ولایت و امامت است.

امام جمعه موقت تهران به روحیه معنوی الهی و معنوی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام (ره) با روحیه الهی خود در مقابل مزدور های شاه، آمریکا، شوروی و دستگاه اطلاعاتی اسرائیل که شاه، به همه آن ها باج داده تا کشور را غارت کنند، ایستادگی کرد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی به عدم توانایی زمامداران و رهبران سیاسی در به سعادت رساندن ملت ها تاکید کرد و ادامه داد: زمامداران سیاسی اگر چه عادل باشند و بتوانند دنیای مادی را برای ملت های خود فراهم کنند ولی به دلیل اینکه طریقت و برنامه‌ای برای سعادت آخرت ندارند در انجام آن ناتوان هستند.

وی ولایت را جهت زندگی عنوان کرد و افزود: تمام عبادات بدون جهت هیچ ارزشی ندارد و ولایت، قبله مجموعه حرکات جامعه اسلامی است و در این راستا جامعه‌ای که امام دارد یعنی چهره الهی، خدا و حق پرست به خود گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه