English

نخستین جشنواره آب در آیینه رسانه در آذربایجان شرقی

نخستین جشنواره آب در آیینه رسانه با حضور جمعی از فعالان حوزه آب و اصحاب رسانه در آذربایجان شرقی آغاز به کار کرد.

نخستین جشنواره آب در آیینه رسانه در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، دبیر اجرایی نخستین جشنواره آب در آیینه رسانه روز شنبه در مراسم آغاز به کار این جشنواره و رونمایی از پوستر آن گفت: خبرنگاران، عکاسان، ‌روزنامه‌نگاران‌ و گزارشگران رسانه‌های تصویری و شنیداری می‌توانند با مطالعه فراخوان این جشنواره، آثار خود را با محوریت فعالیت‌های آب منطقه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

احد یگانه، افزود: فرهنگ شهروندی و مصرف بهینه آب، مدیریت مصرف آب، آب رسانی و اقتصاد آبی، بحران آب و نقش رسانه ها، بحران آب و حفاظت منابع آبی، بازچرخانی و تصفیه آب و آب و توسعه پایدار از محورهای این جشنواره است.

وی اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال آثار تا ۳۱ تیر امسال از طریق ایمیل و شماره فضای مجازی به آدرس AB.resaneh۱۴۰۲@gmail.com و شماره تلفن ۰۹۳۰۷۶۹۰۸۹۷ است.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره آب در آیینه رسانه گفت: فقط آثاری که در رسانه‌های نوشتاری، دیداری، شنیداری (رسمی ثبت شده) منتشر شده، اجازه شرکت در جشنواره را دارد.

یگانه، ادامه داد: شرکت‌کنندگان می توانند آثار خود را به آدرس ایمیل AB.resaneh۱۴۰۲@gmail.com ارسال کرده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره دبیرخانه جشنواره ارتباط برقرار کنند.

فراخوان نخستین جشنواره آب در آیینه رسانه امروز منتشر و پوستر جشنواره نیز با حضور غفارزاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان و مدیران انجمن روابط عمومی ایران رونمایی شد.

یوسف غفارزاده، روز شنبه همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب در دومین رویداد مللی «مهر آب» افزود: این استان در زمینه منابع آب جزو استان های میانی کشور در جدول قرار دارد و وضعیت آن نه خیلی بحرانی و نه خیلی خوب است.

وی با اشاره به سابقه ۲۵ تا ۳۰ ساله مشارکت در این استان در بحث آب، اظهار کرد: بیشتر پروژه های عمرانی استان در این بخش چه در زمینه تامین هزینه، بهره برداری و نگهداری با مشارکت مردم اجرا شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: در بخش آب های زیرزمینی استان نیز مدیریت مشارکتی اجرا شده به طوری که حدود ۷۰ درصد از مدیریت آب های زیرزمینی در دشت مرند در اختیار سازمان های مردم نهاد و مردم این منطقه است.

غفارزاده، با بیان اینکه عمده مصرف آب استان در بخش کشاورزی است، ادامه داد: شرکت های مردم نهاد و تعاونی های آب بران با افزایش توانمندی های خود از تاسیسات آبرسانی این شرکت در عرصه های کشاورزی استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه حداقل ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار هکتار شبکه پایاب سدهای کشور است، اعلام کرد: حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار هکتار از این شبکه در آذربایجان شرقی قرار دارد.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: با وجود اینکه سدها اجرا شده است ولی در اجرای شبکه پایاب این سدها دچار عقب ماندگی هستیم در حالی که هر روز از عمر مفید سدها کاسته می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه