English

فرماندار تبریز:

زنان ایران اسلامی در بسیاری از عرصه‌ ها پیشتاز هستند

فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه بانوان نقش خود را در مرجعیت علمی کشور ایفا کرده‌اند، گفت: زنان در بسیاری از عرصه های پژوهشی و کارآفرینی پیشتاز و پیشرو هستند که نشان‌ دهنده جایگاه بانوان در جمهوری اسلامی است.

زنان ایران اسلامی در  بسیاری از عرصه‌ ها پیشتاز هستند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، یونس فاتح در دیدار با «سودابه داوران» دارنده مدال طلای آکادمی مخترعان اروپا با تاکید بر اینکه زنان نقش بنیادی و اساسی در عرصه‌های مختلف دارند، اظهار کرد: امروز زنان در تمامی عرصه‌هایی که وارد شدند، موجب سربلندی و افتخار کشور و نظام شدند.

وی ادامه داد: موفقیت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های علمی نتیجه تحقیق و پژوهش محققان و دانشمندان توانمند و خلاق کشور بوده و تلاش شبانه روی دانشمندان ایرانی سبب شده جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی به قله های علمی دست یابد.

فاتح با تاکید بر اینکه پژوهش ضامن پیشرفت و توسعه پایدار کشور است، افزود: همه آنچه که به عنوان پیشرفت علوم در دوره های مختلف تاریخ می‌شناسیم حاصل تلاش افرادی است که در کار خود رویکردی پژوهشی داشته اند.

وی با بیان اینکه رشد و توسعه کشورهای پیشرفته، در نتیجه سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش است، افزود: باور به توانمندی جوانان و محققان داخلی، کشور را در مسیر پیشرفت و خوداتکایی قرار داده است.

گفتنی است دکتر سودابه داوران که پیش از این به عنوان اولین زن در دنیا مدال علمی یونسکو را در حوزه نانوتکنولوژی به دست آورده بود، در موفقیت جدید خود مدال طلای آکادمی مخترعان اروپا را در جشنواره تکنوفِست ۲۰۲۳ در شهر استانبول ترکیه کسب کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه