English

عضو جامعه روحانیت مبارز:

دشمن فهمیده نقطه قدرت جمهوری اسلامی؛ ولایت فقیه است

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: دشمن فهمیده نقطه قدرت جمهوری اسلامی ولایت فقیه است و در این جریانات بیشترین حملات علیه رهبری شد که الان دشمن ناامید شده و دیگر فهمید که این همه پول هزینه کرده‌ ولی به هدف نرسیده است.

دشمن فهمیده نقطه قدرت جمهوری اسلامی؛ ولایت فقیه است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام محمدتقی عبدوس در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: یکی از سئوالاتی که از قدیم الایام مطرح بوده و هست، می‌پرسند فلسفه وجودی علمای دین چیست و چرا ما به عالمان دینی و روحانی و آخوند نیاز داریم؟ جواب سئوال یک کلمه است! همان فلسفه وجودی امامان و ائمه اطهار است، برای ما هم است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۱۵ سال از غیبت امام زمان(عج) گذشته است، ادامه داد: حال چه کسی مردم را در این روزهای غیبت هدایت کرد؟ بله؛امامان دین.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: علما وارثان پیامبر در علم و هدایت و راهنمایی هستند و در این راه طولانی علما از سه روش و شیوه استفاده کردند و همه‌شان هم برای خدا این کار را کردند.

وی گفت: یکی از مبارزات این بود که علما با حکومت‌ها قهر کردند و به کار فرهنگی روی آوردند؛ عالمان بزرگی که جز این دسته بودند اعم از مرحوم شیخ انصاری، میرزا قومی، مرحوم آیت‌الله حائری یزدی، مرحوم مقدس قومی هستند.

عبدوس خاطرنشان کرد: در جلد دوم جرعه‌ای از دریا نوشته‌اند، به امام خمینی(ره) گفته‌اند چرا استاد شما در زمان رضاخان دست به تشکیل انقلاب اسلامی نکرد ایشان فرمودند که در آن زمان حوزه علمیه ساختن دست کمی از انقلاب نداشت.

وی با اشاره بر دسته دوم مبنی بر اینکه دسته دوم معتقد هستند که در دستگاه‌های حکومتی مسوولیتی داشته و جامعه را هدایت کنند، گفت: در این دسته نیز علمای بزرگی وجود داشتند که کارهای ارزنده‌ای داشتند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه قبر شیخ بهایی در حرم رضوی است و اصلا او ایرانی نبود، افزود: او یکی از علمای بزرگی بود که در لبنان به دنیا آمده و در کودکی به ایران آمد و همانجایی که قبر اوست، محل مدرس او بود که وصیت کرده تا در محل تدریس‌اش دفن شود.

وی بیان کرد: در این یک هزار و ۱۱۵ سال علمای ما شهیدهای زیاد تقدیم اسلام کرده است.

عبدوس با تاکید بر اینکه امام شخصیتی بود که تمام عمرش برای خدا و با خدا بود، گفت: امام با کمک مردم استثنایی و امداد الهی توانست حکومت شاهنشاهی را نابود کرده و جمهوری اسلامی ایران مستقر کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه امام رحمت‌الله یک توفیق از خدا داشت و حکومت اسلامی را آورد و ۱۰ سال هم بر آن حکومت داشت، گفت: پدر امام(ره) جزو مبارزین و شجاعان بود؛ شهر خمین هم اسم اولش کمره بود و بعدا اسمش را خمین گذاشتند. امام پنج ماهه بود که پدرش را شهید کردند و حتی در دیدار با فرزندان شهدا خود امام گفتند که من هم فرزند شهید هستم و اصلا بابایم را ندیده‌ام.

عبدوس با اشاره بر اینکه در زندگینامه امام وقتی نویسنده کتاب را برای امام برد، امام دو خط را گفت که اصلاح کنید و نباید به مردم دروغ بگویید، افزود: این دو بند اولیش این بود که در جایی نوشته بود که امام در سن ۶ سالگی با عشق و علاقه برای کسب علم به مکتب رفت که امام فرموده بودند آخر کدام بچه ۶ ساله‌ای با عشق به مدرسه می‌رود؟ بند دوم نوشته بود که مادر امام زنی باتقوا و پرهیزگار و دانشمند بود که امام فرمودند مادرم باتقوا و پرهیزگار بود ولی دانشمند نبود.

وی یادآور شد: بعد از رحلت امام رحمت الله و کمتر از ۲۴ ساعت از رحلت ایشان یکی از برگزیده‌ترین شاگردان او سکاندار انقلاب شد که از همه چیز سر در می‌آورد و این یک موهبت الهی است.

عبدوس خاطرنشان کرد: در این جریانات اخیر دیدیم که دشمن هر سال از همه ابزار استفاده کرد ولی نتوانست به آروزیش یعنی ناامید کردن مردم برسد. در این جریانات دشمن از همه آدم و تبلیغات و ابزارات استفاده کردند تا رهبری را تضعیف کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه