English

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

قضازدایی تنها راه برای کاهش مراجعات به دستگاه قضایی است

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: ده‌ها عنوان حقوقی و کیفری در تشکیلات قضایی مطرح می‌شود که تعدادی از آنها اصلا نیازی به مراجعه به دادگستری ندارند و صرفا یک موضوع اداری هستند.

قضازدایی تنها راه برای کاهش مراجعات به دستگاه قضایی است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، موسی خلیل‌اللهی رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی در ملاقات با اعضای دفتر حمایت حقوقی و قضایی ایثارگران استان ضمن گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: همه ما مدیون ایثارگران، شهدا و جانبازان هستیم و همچنان شهدا و ایثارگران  در دوران دفاع مقدس بی‌منت در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند ما نیز مکلف به خدمت بی‌منت به آنها هستیم.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تشکیلات قضایی کشور به دلیل افزایش فزاینده ورودی پرونده‌ها به دنبال قضازدایی بوده و این تنها راه برای پیشگیری از افزایش مراجعات است.

وی بیان داشت: ده‌ها عنوان حقوقی و کیفری در تشکیلات قضایی مطرح می‌شود که تعدادی از آنها اصلا نیازی به مراجعه به دادگستری ندارند.

خلیل‌اللهی اضافه کرد: یکی دیگر از روش‌های مناسب برای قضا‌زدایی بهره‌مندی از ظرفیت شوراهای توسعه حل اختلاف و شورایاری‌هاست.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به ایجاد شوراهای حل اختلاف توسط مرحوم آیت‌الله شاهرودی با هدف استفاده از ظرفیت مردمی در توسعه صلح و سازش یادآور شد: در حال حاضر رئیس محترم قوه قضائیه بر ایجاد شوراهای تخصصی تأکید دارند.

وی ادامه داد: در راستای تشکیل شوراهای حل اختلاف تخصصی اقدامات خوبی در استان انجام شده و با توجه به این موضوع میزان صلح و سازش در استان به 40 درصد رسیده است.

خلیل‌اللهی با تقدیر از اقدامات دفتر حمایت حقوقی از ایثارگران، خاطرنشان کرد: در بحث شورایاری‌ها می‌توان از ظرفیت دفتر حمایت حقوقی از ایثارگران استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه