English

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی:

شهروندان مراقب مجرمان سایبری در آستانه عید نوروز باشند

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از شهروندان خواست تا در این ایام مراقب مجرمان سایبری بوده و در هنگام خریدهای خود نکات امنیتی کارت های بانکی را رعایت کرده و برای خرید آنلاین روی هرلینکی کلیک نکنند.

شهروندان مراقب مجرمان سایبری در آستانه عید نوروز باشند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، سرهنگ محسن محمودی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص فعالیت مجرمان سایبری اظهار داشت: با توجه به روزهای منتهی به آخر سال و اقدام برخی از شهروندان برای خریدهای مایحتاج زندگی خود می طلبد که در هنگام خریدهای خود نکات امنیتی کارت های بانکی را رعایت کرده و برای خرید آنلاین روی هرلینکی کلیک نکنند.

 وی خاطرنشان کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی در مواجه با تبلیغات و عناوین متنوع در راستای تخفیفات ویژه عید نوروز و حراج های آنلاین مراقب باشند تا به لینک‌های جعلی هدایت نشده و در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی ادامه داد: زمانی که کاربری در فضای مجازی کالا و اجناسی را پسند می‌کند، حتما به این نکته توجه داشته باشد که از واریز وجه قبل از دریافت کالا خودداری کرده و از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و قابل اطمینان اقدام به خرید کند.

سرهنگ محمودی خاطرنشان کرد: شهروندانی که از کارت‌های بانکی خود در اماکن مختلف برای پرداخت بهای کالاها و خدمات خریداری شده استفاده می‌کنند، حتما دقت داشته باشند که روی کارتخوان‌ها تجهیزات مشکوک و اضافی نصب نشده باشد و در هنگام پرداخت از طریق کارت خوان‌ها از ارائه رمز کارت بانکی خود به فروشنده خودداری کنند.

وی گفت: مردم عزیز موجودی حساب‌های بانکی خود را کنترل کرده تا درصورت برداشت غیرمجاز و یاسوء استفاده سریعا از آن مطلع شوند و حتما نسبت به تغییر دوره‌ای رمزهای اینترنتی و بانکی خود اقدام نمایند که این امر می‌تواند در صورت به سرقت رفتن رمز کارت بانکی، مجرمان سایبری را ناکام بگذارد و از اطلاعات بانکی‌ نگهداری کند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه