English

مدیر امور شعب بانک ملی آذربایجان شرقی:

بانک ملی سهم بالایی در اعطای تسهیلات ‌کرونایی داشته است/طرح «صدف» برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه اجرا می شود

مدیر امور شعب بانک ملی آذربایجان شرقی از اجرای طرح «صدف» به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و رونق بخشی به اقتصاد و تولید توسط این بانک خبر داد.

 بانک ملی سهم بالایی در اعطای تسهیلات ‌کرونایی داشته است/طرح «صدف» برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عادل غلامی با اشاره به پرداخت ۵۴ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۹۰ هزار میلیارد ریال توسط بانک ملی استان در ۹ ماهه گذشته اظهار داشت: از این مقدار تسهیلات، ۴۰ درصد مربوط به صنعت، ۲۸ درصد مربوط به خدمات و تسهیلات خرد، ۱۴ درصد مربوط به بازرگانی و ۷ درصد مربوط به بخش کشاورزی است.

 وی به اشاره به نقش قابل توجه بانک ملی در ارائه خدمات و پرداخت تسهیلات در استان، افزود: از مجموع ۷۹ هزار و ۶۰۰ درخواست دریافت وام ازدواج در استان، تاکنون ۶۹ هزار و ۴۰۰ نفر موفق به دریافت وام شده‌اند که بالغ بر ۲۷ درصد ثبت‌نام کنندگان و ۲۹ درصد وام‌های پرداختی از طرف بانک ملی بوده است.

وی با بیان این‌که این بانک، بانک برتر کشوری در راستای خدمات بانکداری دیجیتال است، ادامه داد: نخستین سفته و اولین امضای الکترونیک کشور در این بانک رونمایی شده است.

غلامی از اجرای طرح «صدف» به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و رونق بخشی به اقتصاد و تولید توسط این بانک خبر داد و گفت: در این طرح، تسهیلات خرد تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان (سه برابر میزان سرمایه گذاری متقاضیان) از نرخ کارمزد یک تا ۱۸ درصد اعطا می‌شود و مدت زمان بازپرداخت آن نیز ۳۶ ماهه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سرمایه اولیه تاسیس بانک ملی در سال ۱۳۰۷، بالغ بر ۲۰ میلیون ریال بود که سهم آذربایجان با سرمایه گذاری اشرف الملوک بسیار قابل توجه است، ادامه داد: امروز سرمایه این بانک حاکمیتی در کشور به ۹۲۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی گفت: بانک ملی در سطح کشور با بیش از ۲۶۰۰ شعبه و ۳۹ هزار پرنسل فعالیت می‌کند و در استان نیز ۱۲۷ شعبه با پنج باجه، ۲۵ گیشه و ۱۷ شعبه ارزی وجود دارد. 

مدیر امور شعب بانک ملی آذربایجان شرقی با بیان این‌که بانک ملی به عنوان یک بانک حاکمیتی، نقش قابل توجهی را در حوزه اقتصادی و اجتماعی ایفا می‌کند، افزود: طی سال‌های ۱۳۰۷ تا ۱۳۳۹ بانک‌هایی چون بانک کشاورزی و مرکزی به صورت تخصصی از بانک ملی جدا شدند.

وی با بیان این‌که امروزه بالای ۹۰ درصد از خدمات مالی و پولی و سرمایه گذاری در کشور از طریق سیستم بانکی انجام می‌گیرد، ادامه داد: بانک ملی در کنار نقش اقتصادی خود، خدمات دهی و رضایتمندی مردم را جزو رسالت خود قرار داده و به دنبال کسب سود نیست.

وی گفت: این بانک در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز به صورت ویژه وارد عمل شده و سهم بالایی در اعطای  تسهیلات کرونایی داشته است. هم‌چنین سالانه بالغ بر ۱۰۰۰ بسته معیشتی در قالب طرح مومنانه تهیه و از طریق کمیته امداد و بهزیستی در اختیار نیازمندان قرار می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه