English

طی مدت یک سال گذشته؛

منطقه آزاد ارس شاهد رشد ۱۰۰ درصدی صادرات بوده است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از رشد 100 درصدی صادرات این منطقه خبر داد.

منطقه آزاد ارس شاهد رشد 100 درصدی صادرات بوده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج در آذربایجان شرقی، محسن نریمان با اعلام این خبر اظهار کرد: منطقه آزاد ارس در طول یک سال گذشته شاهد رشد 52 درصدی در سرمایه گذاری و رشد 100 درصدی در صادرات بوده است. 

وی افزود: علی رغم چالش ها و توطئه های دشمنان در تحریم همه جانبه، شاهد این هستیم که صادرات منطقه آزاد ارس از 267 میلیون دلار در سال گذشته به 325 میلیون دلار در 9 ماهه امسال رسیده است. 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه طی 2 سال اخیر تراز تجاری در ارس مثبت بوده است، تصریح کرد: میزان کل سرمایه گذاری داخلی و خارجی منطقه آزاد ارس در سال گذشته 1170 میلیارد تومان بود که در 9 ماهه امسال این میزان به 1800 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. 

به گفته نریمان، منطقه آزاد ارس بسترساز فعالیت در حوزه گلخانه ای شده است و میزان اشتغالزایی و صادرات این حوزه بسیار بالاست به طوریکه تارلا امین ارس توان تولید سالانه 24 هزار تن محصول را دارد و با تکمیل فاز 2 این مجموعه این مقدار به 39 هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد. 

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در زمینه ثبت جهانی ژئوپارک ارس اقدامات خوبی در 2 سال گذشته انجام شده است و با ارسال مدارک به یونسکو، منتظر ثبت جهانی این ژئوپارک در سال آینده هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه