English

پرونده برق رسانی در کشور امسال بسته می شود

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: امسال با برق رسانی به ۴۹۰ روستای بالای پنج خانوار، پرونده برق رسانی به روستاهای ایران بسته می شود.

پرونده برق رسانی در کشور امسال بسته می شود

به گزارش خبرگزاری موج، آرش کردی شنبه شب در حاشیه بازدید از تاسیسات خسارت دیده برق شهرستان آمل افزود: تا سال گذشته تمام روستاهای بالای ۲۰ و حتی ۱۰ خانوار برق رسانی شد و از امسال این طرح در روستاهای تا کمتر از ۱۰خانوار و کمتر از پنج خانوار روستایی دردست اجراست.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های برق رسانی به روستاهای پنج خانوار و کمتر، به عنوان مهم ترین برنامه شرکت توانیردر حوزه اقتصاد مقاومتی در سال جاری است، ادامه داد: ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و بیش از ۹۹ درصد خانوارهای روستایی کشور اکنون زیرپوشش شبکه برق قرار دارند. وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد مشترکان برق خانگی، صنعتی و تجاری در کشور به بیش از ۳۳میلیون مشترک افزایش یافته است. ** ساخت ۲۰نیروگاه کوچک درمازندران مدیرعامل شرکت توانیر از برنامه حمایتی این شرکت برای ساخت ۲۰ نیروگاه کوچک ۲۵مگاواتی در شهرهای مازندران خبر داد وگفت: امکان سنجی ساخت این نیروگاه ها بزودی آغاز خواهد شد. کردی، همچنین به برنامه جدی شرکت توانیر برای ساخت نیروگاه ۵۰۰مگاواتی در غرب مازندران و نیزیک نیروگاه با همین مقیاس در شهرستان آمل خبر داد وافزود: برنامه ریزی ساخت این دو نیروگاه بزرگ نیز با هدف بهبودبخشی وضعیت تولید و ولتاژ برق غرب این استان ونیز صنعتی بودن شهرستان آمل از سال ۹۶ آغاز خواهد شد. ** اختصاص ۴۰ میلیارد ریال برای جبران خسارات تاسیسات برقی مازندران مدیرعامل شرکت توانیر همچنین گفت: این شرکت حدود ۴۰میلیارد ریال تا پایان هفته جاری برای جبران بخشی از خسارت به تاسیسات برقی که در طوفان و بارندگی رگباری بامداد جمعه درمازندران تخریب شدندبه شرکت برق منطقه ای استان اختصاص می دهد. کردی ابرازامیدواری کرد که با اختصاص این میزان اعتبار بخشی از مشکلات ایجاد شده درحوزه تاسیسات برق استان، خرید ادوات، لوازم و ماشین آلات مورد نیاز شرکت برق منطقه ای مازندران تامین شود. براساس اعلام شرکت توزیع برق مازندران، تندباد بامداد جمعه بیش از ۶۰میلیارد ریال به تاسیسات توزیع نیرو برق استان شامل ترانس، تیرهای برق و هزاران متر سیم خسارت وارد کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر