English

آشنایی با ناشناخته ترین روزهای دوران بارداری/۱۳ روزی که در آزمایش های بارداری دیده نمی شود

دانشمندان با استفاده از رحم مصنوعی، ناشناخته ترین دوران بارداری را مورد کنکاش قرار می دهند.

آشنایی با ناشناخته ترین روزهای دوران بارداری/13 روزی که در آزمایش های بارداری دیده نمی شود

به گزارش خبرگزاری موج، ۱۳ روز اول بارداری به شکل رازی بزرگ برای علم پزشکی باقیمانده است. در واقع دانشمندان چیز زیادی درباره روزهای اولیه دوران بارداری نمی دانند و همواره در حد گمانه زنی درباره این بازه زمانی صحبت می کنند.

در ۱۳ روز نخست بارداری، سطح هورمون های مربوط به این دوره بسیار پایین هستند و به همین دلیل عملا آزمایش های بارداری چیزی نشان نمی دهند. به همین دلیل زنانی که باردار می شوند در این ۱۳ روز نمی توانند از وضعیت جدید بدنی خود آگاه شوند.

پزشکان تنها با بررسی دقیق رحم و تخمک های بارور شده نمی توانند نظر دقیقی بدهند. اما با تلاشی که دانشمندان دانشگاه راکفلر انجام داده اند امکان بررسی دقیق و با جزئیات اتفاقاتی که در ۱۳ روز نخست بارداری روی می دهد فراهم شده است. این بازه زمانی، حداکثر زمانی است که از نظر اخلاقی امکان فراهم کردن آن وجود دارد.

آنها در محیط آزمایشگاهی جنینی را با استفاده از انسولین و سایر مواد غذایی پرورش داده اند. این مطالعه نشان داد که جنین به خودی خود روند تکوینی(ژنتیکی) را دنبال می کند که با مادر اشتراکی ندارد.

دانشمندان با استفاده از این نوآوری به دانش خود درباره فرآیند رشد و نمو انسان در دوران جنینی و علل بارداری های مشکل دار می افزایند.

در حالی که این پروژه به معنای آن نیست که بتوان در محیط آزمایشگاهی جنین پرورش داد اما می تواند بازکننده راهی باشد که طی آن در آینده وجود رحم انسانی برای رشد انسان تنها یک گزینه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه