English

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد

جابجایی ۵۳ میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان / ترابری مسافر به مرز ۱۰ میلیون نفر سفر رسید

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی ۵۳ میلیون تن انواع کالا و ترابری بیش از ۹,۸ میلیون نفر سفر دریایی در کارنامه عملیاتی بنادر تجاری و مسافری این استان طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

جابجایی ۵۳ میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان / ترابری مسافر به مرز ۱۰ میلیون نفر سفر رسید

به گزارش خبرگزاری موج از بندرعباس به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله‌مراد عفیفی‌پور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان طی شش ماهه نخست سال ۹۶ اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع ۵۳ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۹۳۶ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که ۶,۵درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش عملیات داشته‌ایم.

افزایش دو برابری ترانشیپ کالا

وی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی عملیات جابجایی کالای غیرنفتی در بنادر این استان، افزود: از مجموع عملیات انجام شده، ۳۴ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۵۸۷ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۱۸ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۳۴۹ تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

عفیفی‌پور اظهار داشت: طی شش ماهه نخست سال جاری، بالغ بر یک میلیون و ۷۸۱ هزار و ۴۵۷ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد که ثبت رشد ۱۰۸ درصدی، نشانگر افزایش بیش از دو برابری این بخش از عملیات است.

رونق صادرات غیرنفتی 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان طی سال ۹۶ را ۱۹ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۵۵۲ تن با رشد ۱۱ درصدی اعلام کرد.

وی از واردات ۵ میلیون و ۴۲۱ هزار و۸۷۲ تن و کابوتاژ چهار میلیون و۱۷۴ هزار و۲۳۰ تن از اینگونه کالاها خبر داد.

 افزایش ۳۱ درصدی ترانزیت غیرنفتی

عفیفی‌پور همچنین از رشد ۳۱ درصدی ترانزیت سخن به میان آورد و افزود: طی این مدت، دو میلیون و  ۹۵۷ هزار و ۷۲۱ تن انواع کالای غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان ترانزیت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه