English

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

راه اندازی ۱۶۰ مرکز اورژانس اجتماعی جدید در سال جاری

رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی 160 مرکز اورژانس اجتماعی جدید در سال جاری خبر داد و از معلولین منتخب شوراهای شهر و روستا خواست پیگیر بررسی طرح لایحه حمایت از حقوق معلولان در صحن مجلس شورای اسلامی باشند.

راه اندازی 160 مرکز اورژانس اجتماعی جدید در سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج، انوشیروان محسنی بندپی در نشست معلولین منتخب پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهرو روستا که در سازمان بهزیستی برگزار شد با بیان اینکه برای نخستین بار است چنین جلسه‌ای تشکیل می‌شود، گفت: در دوره جدید مدیریت بهزیستی، بسیاری مسائل مربوط به معلولان به عنوان احکام قانونی به تصویب رسیده است.

وی افزود: در حالی که تا کنون 190 مرکز اورژانس اجتماعی داشتیم، برای اولین بار امسال 160 اورژانس اجتماعی جدید را راه اندازی می کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه هنوز فرهنگ مناسب سازی شهری در بین مسوولین و سیاست گذاران نهادینه نشده و نسبت به آن اهتمام جدی وجود ندارد، گفت: با این حال ما در همین راستا سامانه ای را طراحی کرده‌ایم که اگر افراد به فضای نامناسبی در سطح شهر برخوردند آن را اعلام کنند. اقدامات دیگری هم انجام شده اما در ابتدای راه هستیم و هنوز روی آمار 20 درصدی مناسب سازی قرار داریم.

بندپی به توزیع نامناسب جغرافیایی امکانات اشاره و اظهار کرد: در بسیاری روستاها هنور مراکز کاردرمانی نداریم. در 30شهر محروم برنامه هایی برای توانبخشی مبتنی بر جامعه داریم.

به 40 نماینده منتخب شورای شهری که در این جلسه حضور دارند وعده می دهم اولویت سی. بی.آر شهری را در شهرهای شما قرار دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در سیاست گذاری دچار ضعف هستیم و قانون مربوط به معلولین در سال 83 طرح مصوبی از سوی مجلس بود و دولت ضمانت اجرایی آن را نپذیرفت گفت: اما قانون فعلی لایحه از سوی دولت بوده و مواردی چون برقراری 40 درصد حقوق معلولین و مناسب سازی و مشوق‌های کارفرمایی برای اشتغال را خود دولت پذیرفته است.

وی خطاب به معلولین منتخب شوراهای شهرو روستا تاکید کرد: باید در زمینه تغییر نگرش مردم، مسوولین و شهرداران تلاش کنید. همچنین می‌خواهیم پیگیری کنید چرا لایحه حمایت از معلولان که دولت سال 94 پیشنهاد کرده یک سال در مجلس جدید معطل شده است؟ این موضوع باید مطالبه شما باشد که لایحه به صحن بیاید تا بتوانیم در سال 97  برای آن بودجه بگیریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه