English

گزیده سیاسی مطبوعات در موج؛

شریعتمداری: اظهارنظر آیت الله صافی درباره روابط خارجی چندان دقیق نبود/ شرق: حمله جبهه پایداری به آیت‌الله صافی وارد فاز جدیدی شده است

در مرور مطبوعات امروز، ادامه واکنش ها پیرامون سخنان آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار با قالیباف را می خوانیم.

شریعتمداری: اظهارنظر آیت الله صافی درباره روابط خارجی چندان دقیق نبود/ شرق: حمله جبهه پایداری به آیت‌الله صافی وارد فاز جدیدی شده است

به گزارش خبرگزاری موج ؛ حسین شریعتمداری در گزارشی به عنوان «دفاع از مرجعیت به گروه خون شما نمی‌خورد !» در « کیهان » نوشت: این روزها، سخنان حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار آقای قالیباف با ایشان به موضوعی پُر تنش تبدیل شده است. درپی انتشار این خبر، یک جریان سیاسی بدنام که سابقه‌ای سیاه در مقابله با مرجعیت و برخی از مبانی اسلام و انقلاب دارد به گونه‌ای هماهنگ با رسانه‌های غربی و عبری و عربی، ضمن تقدیر از حضرت آیت‌الله صافی اعلام کردند که نظر ایشان برقراری ارتباط با آمریکا (و حتی اسرائیل) است! بدیهی است که این اتهام با مواضع و عملکرد ایشان فاصله‌ای پر ناشدنی دارد.

با عرض پوزش از محضر واجب‌الاحترام حضرت آیت‌الله صافی باید گفت، متاسفانه بیان نه چندان دقیق حضرت ایشان در سوءاستفاده طیف یاد شده بی‌تاثیر نبوده است.

برای معرفی هویت واقعی جریان بد‌نام مورد اشاره که این روزها به سوءاستفاده از اظهارات حضرت آیت‌الله صافی روی آورده و به دروغ سنگ دفاع از مرجعیت را به سینه می‌زند، اشاره به چند نمونه از مواضع صریحاً اعلام شده آنها ضروری به نظر می‌رسد:

«قرآن هم قابل نقد عقلی و تجربی است (!)‌... آدم و حتی معصومین، خود به خود، بدون نظارت مردم و به طور اصولی در معرض انحراف هستند (!) ... قلم فقها در طول تاریخ آغشته به خون آزاد‌اندیشان بوده است ‌(!)... روحانیت، قشری‌گرا و انحصار‌طلب است. آنها عوام‌پرور و مقلد‌پرورند، نه عاقل‌پرور (!).... امام و شهید نواب‌صفوی خشونت‌گرا بودند (!).... و...

اکنون نوبت به طرح این سؤال می‌رسد که جریان آلوده و هرزه مورد اشاره که نه فقط کمترین ارادتی به مرجعیت ندارد بلکه به شدت با این کانون دشمنی ورزیده و می‌ورزد، چرا و با کدام انگیزه، به صحنه آمده و سنگ دفاع از مرجعیت را به سینه زده و می‌زند؟!

 

جبهه پایداری همچنان بر سر موضع خویش

«شرق» در گزارشی نوشت: ماجرای حمله جبهه پایداری به آیت‌الله صافی گلپایگانی وارد فاز جدیدی شده است. به نظر می‌رسد که این اتفاق دوباره به شکاف میان جریان جبهه پایداری و باقی جریان قدرت اصولگرایی دامن زده است.

اعضای جبهه پایداری معتقدند که چرا محکوم‌کنندگان قبلا حملات و هجمه‌ها به آیت‌الله مصباح‌یزدی را محکوم نکرده‌اند. البته جبهه پایداری از دلبستگی به پدر معنوی خود فراتر نمی‌رود و لازم نمی‌بیند که تاریخ را کمی عقب‌تر ببرد و ماجرای تعرض و حملات به دیگر مراجع و دفاترشان مانند آیت‌الله منتظری و صانعی را هم ببیند و خواستار محکومیت آن رفتارها هم بشود.

جبهه پایداری همچنان در همان سایت رجا‌نیوز و مواضعی که از سوی برخی اعضای آن بیان می‌شود، همچنان از انتقادش در رابطه با آیت‌الله صافی‌گلپایگانی دفاع می‌کند و آن را در راستای حمایتش از ایده استکبارستیزی می‌داند.

البته سایت رجانیوز دیروز با انتشار یک یادداشت دیگر خواستار پایان‌دادن به بحث‌ها شده.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه