English

برپایی دو موکب توسط دانشگاهیان استان یزد در عراق

قرارگاه شهید علم‌الهدی یزد در اربعین حسینی و پیاده‌روی اربعین با همکاری دانشجویان ۲ موکب در عراق برپا کرد و استقبال دانشگاهیان به‌دلیل وجود موکب ایرانی و اسکان در نجف و کربلا افزایش یافت.

 برپایی دو موکب توسط دانشگاهیان استان یزد در عراق

به گزارش خبرگزاری موج یزد،  محمدعلی سالاری گفت: به فضل الهی و با عنایت حضرت سیدالشهدا (ع) امسال ۳۰ دستگاه اتوبوس شامل دانشجویان، کارکنان دانشگاه‌ها و اساتید به پیاده‌روی اربعین اعزام شدند.

دبیر اجرایی قرارگاه اربعین دانشگاهیان استان یزد افزود: یکی از مواردی که موجب تسهیل و افزایش حضور دانشگاهیان شد، تامین ایاب و ذهاب در ایران و عراق، تامین اسکان در دو شهر نجف و کربلا، تامین محتوای فرهنگی و آموزشی و نیز هماهنگی جهت مساعدت مالی و اعطای تسهیلات از سوی قرارگاه دانشگاهیان استان به دانشجویان بود. 

دبیر اجرایی قرارگاه شهید علم الهدی تاکید کرد: با حمایت خیرین و دانشگاه‌های استان و به همت دانشجویان بسیجی و ادوار دانشگاهی "موکب دانشجویان حسینیه ایران" از تاریخ ۸ تا ۱۸ شهریورماه با ظرفیت اسکان و اطعام روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر در شهر کربلا احداث شد. 

سالاری اظهار کرد: به‌منظور رفاه حال زائرین و با همکاری موکب شهدای محمدآباد اسکان نجف نیز در اختیار دانشجویان قرار گرفت. 

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های همیشگی کاروان‌ها بحث تردد در کشور عراق بوده که بحمدالله امسال با همکاری قرارگاه اربعین دانشگاهیان تیم دانشجویی به مدت ۱۰ روز در مرز چذابه مستقر و امور تردد کاروان‌ها را تسهیل کرد. 

دبیر قرارگاه اربعین دانشگاهیان استان یزد تاکید کرد: با توجه به رویکرد تمدن‌ساز اربعین و ظرفیت‌های بزرگ این اجتماع در مقدمه‌سازی ظهور امسال موکب بین‌الملل بسیج دانشجویی با هدف ارتباط‌گیری با طلاب و دانشجویان کشورهای دیگر در عمود ۱۳۲۸ برپا شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در مرحله دولت اسلامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی قرار داریم و بخشی از  این وظیفه بزرگ برعهده دانشگاه‌هاست به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شد تا تمامی امور مدیریتی این حرکت بزرگ به‌دست دانشجویان و جوانان انجام شود تا این عزیزان در این برهه مهم زندگی خود تجربه مدیریتی خوبی را کسب کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر