English

کمبود ۲۰ ایستگاه آتش نشانی بر اساس جمعیت شهر یزد

سرپرست سازمان آتش نشانی یزد از کمبود نیرو و تجهیزات امدادرسانی حریق و حوادث با توجه به گستردگی شهر یزد خبر داد.

کمبود 20 ایستگاه آتش نشانی بر اساس جمعیت شهر یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سرپرست سازمان آتش نشانی یزد با اشاره به کمبود نیرو و تجهیزات امدادرسانی حریق و حوادث با توجه به گستردگی دایره پوشش ایمنی سازمان در شهر یزد، زارچ، اشکذر، شاهدیه، حمیدیا و شهرک صنعتی، از نیاز به 20 ایستگاه آتش نشانی بر اساس جمعیت شهر یزد خبر داد و تعداد ایستگاههای موجود را 13 ایستگاه اعلام کرد. 

سعید پاک سرشت در مراسم بزرگداشت روز آتش‌نشان گفت: در حال حاضر 150 نفر نیروی عملیاتی در سازمان فعالیت دارند که 15 نفر آنها امسال بازنشست می شوند و می توان گفت 190 نیرو کم داریم.

وی از جمله کمبود دستگاهها و تجهیزات به حادثه اخیر شهرک صنعتی اشاره کرد و گفت: خودروی هزمت یکی از این تجهیزات است که در حادثه اخیر ضروری بود. باید در این زمینه توجه شود که ماشین آلات و تجهیزات جدید تامین شود تا در مدیریت حوادث مشابه با چالش مواجه نباشیم.

پاک سرشت اظهار کرد: بودجه عمرانی سال گذشته 14 میلیارد تومان و امسال 24 میلیارد تومان است 30 میلیارد تومان هم شهردار اخیرا برای خرید تجهیزات تخصیص داده اند در حالی که فقط برای خرید تجهیزات مورد نیاز سازمان آنش نشانی 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی در تشریح عملکرد سازمان در نیمه نخست امسال گفت: در این مدت  1108 مورد حریق، 1039 مورد حادثه وقوع یافته که به نجات یافتن 193 نفر، فوت18 نفر، مصدومیت87 نفر منجر شده و 2 آتش نشان نیز مصدوم شده اند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر