English

معاون وزیر آموزش و پرورش در سفر به یزد:

۱۰۰ هزار معلم باید جذب آموزش و پرورش شوند/ تدوین بسته فرهنگی برای مدارس

معاون وزیر آموزش و پرورش در سفر به یزد از کمبود نیروی انسانی و پیش بینی جذب ۱۰۰ هزار معلم در سال های آینده خبر داد.

۱۰۰ هزار معلم باید جذب آموزش و پرورش شوند/ تدوین بسته فرهنگی برای مدارس

حامد علامتی معاون وزیر و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفر به یزد در گفت و گو با خبرگزاری موج یزد گفت: فردا، شنبه اول مهر ماه سالت ۷ و ۳۰ دقیقه شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲ _۱۴۰۳ رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش ستاد  پروژه مهر را تشکیل داد، گفت:  یکی از سرفصل های پروژه مهر آن تامین نیروی انسانی در استان ها بود که از طریق به کار گیری بازنشستگان، استخدامی و دانشگاه فرهنگیان تامین شد.

علامتی در خصوص تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش تصریح کرد: پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۳ تامین نیروی انسانی نزولی است و از سال ۱۴۰۴ به بعد این مشکل رفع خواهد شد‌.

وی افزود: ۱۰۰ هزار معلم را باید جذب کنیم و سازمان اداری استخدامی و برنامه بودجه را در این زمینه آماده کردیم.

علامتی با تصریح بر اینکه سختگیری در جذب معلم خواهد بود، بیان کرد: جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان و ظرفیت ماده ۲۸ خواهد بود.

معاون وزیر در خصوص فعالیت های فرهنگی در مدارس گفت: بسته فرهنگی را برای مدارس در نظر گرفتیم و از سوم مهر برنامه های فرهنگی و ادبی و هنری و توجه به نماز و قرآن و عترت اجرا خواهد شد.

علامتی افزود: در هفته وحدت برنامه های با نشاطی خواهیم داشت و از ظرفیت تشکل های دانش آموزی در کنار برنامه های آموزشی استفاده  می شود.

وی در خصوص فعالیت های کانون پرورش‌ فکری کودکان و نوجوانان گفت: از هفته سوم مهر ماه مدارس با اولویت مدارس ابتدایی در جوار کانون های پرورش فکری می توانند از خدمات نمایش و کتاب محور کانون استفاده کنند‌.

علامتی اظهارداشت: امسال وزارت آموزش و پرورش با کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پویانمایی بچه زرنگ را در سینماها اکران خواهد کرد‌.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش در خصوص همکاری نهادهای مردمی با آموزش و پرورش گفت: در هر کشور نهادهای مردمی در چهارچوب آموزش و پرورش برنامه هایی دارند و کمک کند به ارتقای کیفیت اموزشی و پرورشی با هماهنگی مدیر مدرسه می توانند همکاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر