English

۳۱۰۰۰ کلاس اولی در یزد به مدرسه رفتند

امروز مراسم بازگشایی مدارس و استقبال از کلاس اولی ها در یزد با حضور ۳۱۰۰۰ کلاس اولی انجام شد.

۳۱۰۰۰ کلاس اولی در یزد به مدرسه رفتند

به گزارش خبرگزاری موج یزد،  ۳۱ هزار دانش‌آموز کلاس اولی یزد، همزمان با سراسر کشور با حضور در کلاس‌های درس، بهار تعلیم و تربیت خود را آغاز کردند. 

 کلاس اولی‌ها دست در دست والدین خود برای حضور در جشن شکوفه‌ها راهی مدرسه شدند تا در مسیر رشد، شکوفایی و تعالی گام‌ بردارند. 

همچنین مدیران، معاونان و معلمان با روی خندان و شاداب به این نوگلان خوش آمد گفتند و از انها استقبال کردند، مدارس از چند روز قبل برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشن و حضور کلاس اولی ها تزئین شده بود. 

حضور دانش‌آموزان در جشن شکوفه‌ها رسمی هرساله است تا دانش‌آموزان و والدین از نزدیک با محیط مدرسه، کلاس و معلم آشنا شوند و خاطره‌ای فراموش نشدنی از این آغاز زیبا با خود داشته باشند. 

گذر از طاق نصرت و قرآن کریم، تقدیم شاخه گل به نوآموزان هنگام ورود به کلاس و اجرای برنامه های شاد توسط مربیان از جمله برنامه های جشن شکوفه ها در مدارس استان بود. 

جشن شکوفه‌ها، آغاز راهی است که کودکان از دنیای ناشناخته خود به سمت روشنی، آگاهی و تعالی حرکت می‌کنند و به شناخت دنیای پیرامون و در نهایت شناخت مبدأ جهان خلقت می‌پردازند. 

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد در حاشیه این مراسم گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۶۸ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند که از این تعداد ۳۱ هزار دانش آموز کلاس اولی هستند.  "صادق رضائی" با بیان این که دانش آموزان پایه ابتدایی در ۶ هزار و ۴۰۰ کلاس درس در قالب ۸۵۸ باب مدرسه مشغول به تحصیل می شوند اظهار کرد: از این تعداد ۴ هزار و ۸۰۰ کلاس در قالب ۶۸۶ مدرسه دولتی و یکهزار و ۶۰۰ کلاس در قالب ۱۷۲ مدرسه غیر دولتی است.  مراسم نمادین جشن شکوفه ها در دبستان سلیمان یزد با حضور مسوولان برگزار شد.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر