English

مردم از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی، محصولات پروتئین خام دامی را تهیه کنند

پس از معدوم سازی گوشت مرغ غیر قابل مصرف در یزد، مردم از فرآورده‌های گوشتی بسته بندی شده تاریخ دار، دارای کد و پروانه بهداشتی دامپزشکی استفاده نمایند و از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی، محصولات پروتئین خام دامی خود را تهیه کنند.

مردم از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی، محصولات پروتئین خام دامی را تهیه کنند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محسن کریمی، کارشناس اداره نظارت دامپزشکی استان یزد با بیان این که یکی از وظایف دامپزشکی، حفظ سلامت مردم و ارتقاء سطح بهداشت عمومی با نظارت مستمر بهداشتی و شرعی بر فرآورده های خام دامی در طول زنجیره تولید تا توزیع است، توضیح داد: بازرسین بهداشتی اداره کل دامپزشکی یزد در بازرسی از یکی از کشتارگاه های طیور استان بیش از 1700کیلوگرم گوشت مرغ غیر قابل مصرف انسانی را کشف و معدوم کردند.

وی تصریح کرد: گوشت مرغ های کشف شده بدلیل شرایط نامناسب  انجماد و همچنین نگهداری، بر اساس قانون سازمان دامپزشکی کشور نمونه برداری و به آزمایشگاه استان انتقال داده شد و با توجه به جواب آزمایش غیر قابل مصرف انسانی تشخیص داده وسپس معدوم گردید.

وی از مردم خواست در هنگام خرید فرآورده‌های گوشتی حتی المقدور از فرآورده‌های گوشتی بسته بندی شده تاریخ دار، دارای کد و پروانه بهداشتی دامپزشکی استفاده نمایند و از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی، محصولات پروتئین خام دامی خود را تهیه کنند.

کریمی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در خصوص نگهداری، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در اسرع وقت به نزدیکترین اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر