English

دانشجویان نخبه یزدی در صنایع بورسیه می شوند/ یزد دبیرخانه اجرای طرح بورسیه صنعتی دانشجویان نخبه

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: دانشجویان نخبه استان یزد که تازه به دانشگاه راه پیدا کردند در صنعت با حقوق و بیمه بورسیه می شوند.

دانشجویان نخبه یزدی در صنایع بورسیه می شوند/ یزد دبیرخانه اجرای طرح بورسیه صنعتی دانشجویان نخبه

حیدر مفتاحی زاده رییس بنیاد نخبگان استان یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج یزد،  با اشاره به طرح بورسیه دانشجویان جدیدالورود به صنعت، گفت: موفقیت طرح بورسیه صنعت دانشجویان جدیدالورود به دلیل همگرایی قابل تقدیر مسئولان در این موضوع بوده است و امیدواریم بتوانیم با این طرح نخبه های مهاجر را به کشور برگردانیم.  

وی با تصریح بر اینکه این طرح از استان یزد آغاز شد و هم اکنون دبیرخانه آن در یزد قرار دارد، افزود: ۹۵ دانشجو در مهر ماه ۱۴۰۱ بورسیه صنعت شدند، ۸ نفر در ترم بهمن اضافه شدند که ۵ نفر انصراف دادند و تعدادی را به دلیل مشکلات معدل خودمان از طرح خارج کردیم چرا که شاخصه ها و ضوابطی برای حضور در طرح بورسیه صنعت الزامی است.  

مفتاحی زاده با بیان اینکه دانشجویانی که از طرح بورسیه خارج می شوند می توانند در رشته خود به طور عادی در همان دانشگاه ادامه تحصیل دهند، گفت: امسال ۱۳۸۰ نفر دانشجو با کد بورسیه صنعت به اسم واحدهای اقتصادی وارد دفترچه کنکور شد که ۴۲۰ دانشجو سهم استان یزد در دانشگاه های یزد، اردکان و میبد است. 

رییس بنیاد نخبگان یزد در ادامه با اشاره به اینکه امکان حضور دانشجو از ترم های بالاتر در صنعت وجود دارد، عنوان کرد: دانشجو از ترم های ۵ و ۶ می تواند وارد صنعت شود و صنعت در هر سطح کارشناسی ارشد و دکتری می تواند از دانشجویان نخبه استقاده کند.

 

امیدواریم نخبه های مهاجر را به کشور برگردانیم

وی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم سامانه ثبت در خواست های صنعت برای جذب دانشجوی نخبه را دوزبانه تعریف کنیم تا زمینه ای برای حضور دانشجویان ایرانی خارج از کشور در این طرح فراهم شود و حتی آنها را به کشور بازگردانیم.

 مفتاحی زاده با اشاره به اینکه حق الزحمه دانشجویان بورسیه درصنعت پرداخت می شود و بیمه را از دوش کارفرما برداشتیم، اظهارداشت: در سال ۱۴۰۰ کل بودجه بنیاد نخبگان یزد ۶۵ میلیون تومان بوده در حالی که هم اکنون یک میلیارد تومان حق الزحمه دانشجویان نخبه بورسیه صنعت از طرف بنیاد نخبگان یزد در حال پرداخت است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر