English

دو اقدام جدید در سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد/میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی شهر یزد به یازده سال رسید

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت‌: تجهیزات حمل و نقل عمومی در سطح شهر یزد در حال افزایش است.

دو اقدام جدید در سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد/میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی شهر یزد به یازده سال رسید

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد  در مراسمی با حضور محمد صالح جوکار نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی، ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد، عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر، مجید تجملیان عضو شورا و مدیران شهرداری یزد، از 17 دستگاه اتوبوس نوسازی شده با هزینه ای بالغ بر 150 میلیارد ریال بهره برداری شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در این مراسم اظهار کرد: در راستای نوسازی اتوبوس های شهری، اولین اقدامی که در سال جاری انجام شد تعداد 17 دستگاه اتوبوس های فرسوده ای که بالغ بر دوازده سال عمر سرویس دهی داشتند، از مسیر خارج شدند و اتوبوس های جدید رنو وارد مجموعه شدند.

مهدی فعالی گفت: 17 دستگاه اتوبوس با سرمایه گذاری 150 میلیارد ریال که مقداری از آن توسط بخش خصوصی و بخشی توسط شهرداری انجام شد، وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شد و اتوبوس های فرسوده قبلی از سرویس دهی خارج شدند.

وی افزود: با این اقدام، عمر ناوگان حمل و نقل عمومی یک سال کاهش یافت و میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی شهر یزد به یازده سال رسید.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد اظهار امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک تعداد دیگری از اتوبوس ها نیز نوسازی خواهند شد که عمر این ناوگان به زیر 10 سال می رسد و بعد از آن اتوبوس های جدید به مجموعه اضافه خواهد شد تا زمان انتظار مردم را در ایستگاه های سطح شهر کمتر کنیم و سرویس دهی بهتری را انجام دهیم.

فعالی تصریح کرد: این اتوبوس ها مجهز به سرمایس و گرمایش کارخانه ای هستند، همچنین برای استفاده معلولین و کم توانان جسمی مناسب سازی شده است.​​​​​​​

 

پیش خرید ۹۵ ون و ۲۹ اتوبوس

مهدی فعالی با بیان اینکه سازمان حمل و نقل بار و مسافر از اتوبوس‌رانی، تاکسیرانی و بار و مسافر تشکیل شده که پیش از این سه سازمان مستقل بودند، خاطرنشان کرد: سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در گذشته دارای تعداد زیادی اتوبوس بوده که به دلیل گذشت زمان و استهلاک و همچنین افزایش تقاضا اتوبوس‌ها محدودتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های خوبی برای توسعه و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی یزد صورت گرفته، خاطرنشان کرد: امسال ۹۵ ون و ۲۹ اتوبوس را برای تقویت ناوگان حمل و نقل شهر یزد پیش خرید کردیم که نقش مهمی در توسعه این ناوگان و ارائه خدمات بهتر به شهروندان را ایفا می‌کند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد خاطرنشان کرد: تعدادی از ناوگان در حال حاضر تحویل شده و در اختیار سازمان قرار گرفته و به شهروندان ارائه خدمات می‌کند.

فعالی ادامه داد: همچنین مقدماتی هم برای خرید تاکسی و نوسازی بخشی از این ناوگان در شهر یزد انجام شده که مجموع این اقدامات می‌تواند شرایط و وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد را بهتر کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر