English

جلسه بررسی همکاری های مشترک یزد و سوریه با حضور انجمن های تخصصی اتاق بازرگانی یزد

جلسه شناسایی فرصت های تجاری انجمن های کاشی و سرامیک، نساجی، انبوه سازان و سنگ های ساختمانی و آجر سازی یزد با هیئت تجاری سوریه با همت اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان‌ یزد برگزار شد.

جلسه بررسی همکاری های مشترک یزد و سوریه با حضور انجمن های تخصصی اتاق بازرگانی یزد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، در جلسه شناسایی فرصت های تجاری انجمن های کاشی و سرامیک، سنگ های ساختمانی و آجر سازی یزد، انبوه سازان و نساجی با هیئت تجاری سوریه که با همت اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان‌ یزد برگزار شد و ظرفیت و تنوع محصولی و قدرت تامین محصولات توسط این هیئت تجاری سوریه ای مورد بازدید قرار گرفت.

در این نشست رامین زارع از طرف پایانه صادراتی کاشی و سرامیک گفت: پایانه صادراتی کاشی و سرامیک با سرمایه گذاری ۳۰ واحد کاشی و سرامیک در حال فعالیت است و بازرگانی این انجمن به اغلب کشورهای خاورمیانه اعم از سوریه صادرات داشته به طوری‌که تنوع سبد محصولی و ارتباط پایانه صادراتی با مشتریان بین المللی از جمله مزیت های این پایانه صادراتی است.

وی عنوان کرد: پایانه صادراتی کاشی و سرامیک بزرگترین پهنه تخصصی در خاورمیانه محسوب می شود.

حیدر زاده رئیس انجمن سنگ های ساختمانی یزد در خصوص ظرفیت های سنگ ساختمانی یزد توضیحاتی ارائه کرد و گفت: استان یزد رتبه پنجم صنعت ساختمان در کشور است همچنین در کیفیت و کمیت حرف اول را می زند ضمن اینکه اکثر مواد اولیه تولید کاشی و سرامیک از معادن استان یزد تامین می شود.

در ادامه نشست حاجی نژاد عضو انجمن آجر استان یزد طراحی و ساخت ماشین آلات  تولید آجر و انواع محصولات آجری تولید شده در ایران را از زمینه های همکاری با کشور سوریه دانست.

وی افزود: هم اکنون امکان تولید محصولات آجری بر اساس سلیقه مشتری امکان‌پذیر است همچنین مواد اولیه تولید آجر در ایران به علت نوع خاک، ارزانتر از کشورهای خاورمیانه می باشد.

رضایی عضو انجمن لوله و اتصالات pvc یزد را قطب اصلی تولید لوله و اتصالاتpvc در کشور دانست و گفت: در یزد ظرفیت تولید در اندازه ۲۰ تا ۱۲۰۰ وجود دارد که در حوزه کشاورزی، ساختمانی، انتقال آب و فاضلاب در حال استفاده است.

گفتنی است: هیئت تجاری سوریه بر افزایش همکاری تجاری در حوزه های مختلف تاکید و تصریح کردند:  در صورتی که تجارت آزاد بین سوریه و ایران شکل بگیرد  محدودیت های واردات به سوریه در برخی اقلام مانند کاشی و سرامیک حذف می شود.

هیئت تجاری سوری به هزینه های بالای حمل و نقل آجر به سوریه اشاره کرده و هزینه تمام شده ساختمان را در سوریه بسیار بالا عنوان کرد و استان یزد برای همکاری در ساخت ساختمان های سوریه دعوت به سرمایه گذاری به شکل مشارکتی نمود.

در این نشست بیان شد: رفع محدودیت واردات کاشی و سرامیک به سوریه منوط به انعقاد قرارداد تجارت آزاد سوریه با اتاق مشترک ایران و سوریه است.

در پایان مقرر شد تضمین های لازم و بیمه مسئولیت این همکاری از طریق اتاق مشترک سوریه و ایران اعلام شود.

لازم به ذکر است: علاوه بر بازدید از برخی شرکتدهای تولیدی، جلسات B2B نیز بین هیئت تجاری سوریه و پنل های تخصصی اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر