English

درخواست اداره کل تبلیغات اسلامی یزد برای ساخت خانه عالم و اسکان مبلغان توسط راه و شهرسازی یزد بررسی شد

درخواست اداره کل تبلیغات اسلامی یزد برای ساخت خانه عالم و اسکان مبلغان طی یک جلسه در اداره کل راه و شهرسازی استان یزد با حضور مدیر کل راه و شهرسازی و مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

درخواست اداره کل تبلیغات اسلامی یزد برای ساخت خانه عالم و اسکان مبلغان توسط راه و شهرسازی یزد بررسی شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، در ابتدای جلسه حجت الاسلام نجیمی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به رسالت مهمی که بعهده دارد، باید در نشر فرهنگ دینی و اعزام مبلغین مذهبی به شهرها و روستاهای مختلف از تمام طلاب و روحانیون استان برای انجام این رسالت دینی بهره مند شود.

 علیرضا نجیمی تاکید کرد: در جهت انجام این ماموریت باید امکانات اسکان مبلغین اعزامی را تامین نماییم و به همین منظور درخواست داریم تا در تامین زمین، جهت ساخت خانه عالم مساعدت و همکاری نمائید.

وی در ادامه افزود: توجه به تامین مسکن مرتبطین سازمان تبلیغات با رویکرد استفاده از ظرفیت احیای بافت های فرسوده، مورد درخواست است.

مدیرکل راه و شهرسازی که در ابتدا پای صحبت ها و گفتگوهای روحانیون و مدیران سازمان تبلیغات حاضر در جلسه نشسته و به نقطه نظرات این عزیزان گوش فرا داده بود افزود: در خصوص تامین زمین جهت ساخت خانه عالم اعلام آمادگی نموده و گفت که در ادامه این موضوع هرگونه همکاری لازم را خواهیم داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در ادامه این نشست به موضوع مشکلات تامین زمین در ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و بیان کرد: شهر یزد و سایر شهرستانهای تابعه استان از بافت های بالقوه ای جهت ساخت و تامین مسکن بنام بافت های فرسوده شهری برخوردارند، که اگر بتوانیم با مداخله و همکاری مردم این بافت های فرسوده را در جهت ساخت و توسعه مسکن احیا نماییم، قطعا قدم بلندی را در حل کمبود زمین برداشته ایم و همچنین با کاهش قابل توجه هزینه های ساخت می توانیم مسکن ارزان و مناسب در اختیار متقاضیان قراردهیم، که این خود هم به لحاظ مسایل اجتماعی و هم به لحاظ مسایل فرهنگی باعث بازگشت مجدد جمعیت به بافت شهری خواهد شد و در نهایت جلوی توسعه بی رویه شهر و کاهش آسیب های اجتماعی را خواهد گرفت.

احسان خواجه رضایی از روحانیت حاضر خواست تا با مشارکت و همکاری این قشر مذهبی، مردم را به اجرای این طرح ملی دعوت نمایند و با بهره مندی از تریبون مسجد و استفاده از ظرفیت هیئت ها، گروه های جهادی و فرهنگی در تبیین طرح توسعه و نوسازی مسکن در بافت های فرسوده، باعث باز زنده سازی این بافت شهری شوند.

وی از جامعه بزرگ روحانیت خواست تا با همت و مشارکت خود، یاری گر طرح های ملی دولت در استان باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر