English

لزوم بازنگری نحوه دریافت مالیات از تراکنش‌های کارت‌خوان اصناف

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: علی رغم اینکه باید از فرار مالیاتی پیشگیری شود باید از مالیات اشتباه نیز اصلاح شود که از آنها مالیات بر تمام تراکنش های کارتخوان ها است.

لزوم بازنگری نحوه دریافت مالیات از تراکنش‌های کارت‌خوان اصناف

به گزارش خبرگزاری موج یزد، نیکونژاد عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه اصناف طی دو سال گذشته با مشکلات اقتصادی فراوانی روبه‌رو بودند، گفت: لازم است نحوه دریافت مالیات از تراکنش‌های کارت‌خوان اصناف بازنگری شود.

محمدمهدی نیکونژاد در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد، گفت : هم‌زمان با فرا رسیدن فصل مالیات اصناف در تکاپوی اظهارنامه‌های مالیاتی و پرداخت آن هستند.

وی ادامه داد: پرداخت مالیات باید به عنوان یکی از درآمدهای اصلی دولت انجام شود تا بتواند بخشی از فعالیت‌های خود را انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: از طرف دیگر عده‌ای هستند که در تلاش برای فرار از پرداخت مالیات هستند، لذا لازم است در این راستا اقدامات پیشگیرانه انجام شود؛ جلوگیری از فرار مالیاتی و شفافیت در آن یکی از خواسته‌های اصلی اصناف است.

وی تاکید کرد: وظیفه تمام افراد این است که به حمایت و پشتیبانی از اصناف به ویژه طی دو سال اخیر که به شدت در حوزه مباحث اقتصادی حساسیت بیشتری وجود دارد، بپردازیم. اصناف طی دو سال اخیر با مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، تورم و رکود روبه‌رو بودند و باید برای رفع مشکلات از آنها حمایت شود.

به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، نیکونژاد خاطرنشان کرد: اصناف در خصوص دریافت مالیات از تراکنش‌های دستگاه‌های کارت‌خوان مسائلی را مطرح می‌کنند و معتقد هستند تمام تراکنش‌هایی که از طریق دستگاه کارت‌خوان انجام می‌شود، به عنوان سند درآمدی محسوب می‌شود.

وی افزود: بخشی از این تراکنش‌ها مربوط به تراکنش‌هایی از جمله قرض‌الحسنه یا جابه‌جایی برای پاس شدن چک و خرید لوازم یدکی و موارد مختلف دیگر است، اما دستگاه مالیاتی این تراکنش‌ها را نیز به عنوان درآمد حساب می‌کند و مالیات کسر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی