English

رونق آب انبارهای یزد در گروی تعیین تکلیف اوقاف و خیریه است

مشکلات املاک وقف در منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با حضور مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد و مدیرکل اوقاف و خیریه استان یزد بررسی شد.

رونق آب انبارهای یزد در گروی تعیین تکلیف اوقاف و خیریه است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علیرضا نقوی مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با اشاره به جلسه با مدیرکل اوقاف و خیریه استان یزد گفت: طی جلسه ای که با مدیرکل و کارشناسان اداره کل اوقاف و با حضور نمایندگان شورای اسلامی شهر در منطقه باقت تاریخی و معاون مالی اقتصادی شهرداری پیرامون مسائل و مشکلات املاک وقف در این منطقه برگزار شد؛ ضمن ارائه بسته ای تشویقی برای این املاک، بر احیا مجموعه های تاریخی و جذب سرمایه گذار تاکید شد.

 

علیرضا نقوی افزود: در خصوص آب انبارها که بسیاری از آنها موقوفه می باشند باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود تا نسبت به مرمت، نورپردازی و کاربری مناسب برا آن اقدام شود و با جذب سرمایه گذار زمینه رونق این اماکن تاریخی فراهم گردد. تخفیف های خوبی از سوی شهرداری برای مرمت و سکونت در بافت تاریخی انجام شده و برای املاک وقف هم این آمادگی وجود دارد.

۱۸۳۵ رقبه در منطقه بافت تاریخی وجود دارد

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هم در این جلسه با اشاره به گستردگی موقوفات در یزد گفت: تفاهم نامه های خوبی با شهرداری های استان انجام شده و مشکلات بسیاری در مسیر حل شدن است تا این اماکن به درستی و با نیت وقف در اختیار عموم قرار گیرد.

حجت الاسلام زارع زاده افزود: ۱۸۳۵ رقبه در منطقه بافت تاریخی وجود دارد که باید با ایجاد بانک اطلاعاتی و تعیین تکلیف موارد باقیمانده، کاربری آن مشخص و در اختیار علاقه مندان به حفظ و احیا این اماکن قرار گیرد.

نماینده شورای اسلامی شهر یزد در منطقه بافت تاریخی شهرداری با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف اماکن وقفی در این منطقه گفت: آب انبارها به همان کارکرد خود که منبع ذخیره آب بودند باز گردد و در نقاطی که با مشکل آب آشامیدنی روبرو هستیم این محل ها همچون گذشته کارکرد خود را داشته باشند.

مجید تجملیان ادامه داد: سامانه زیرساخت های اطلاعات مکانی در سازمان فاوا شهرداری ایجاد شده است و در تلاش هستیم سامانه جامع SDI شهر یزد ایجاد شود تا دستگاه ها با تفاهم شهرداری نسبت به انتقال اطلاعات اقدام کنند.

معاون مالی اقتصادی شهرداری در این جلسه با اشاره به جلسات هفتگی با اداره کل اوقاف در حل مشکلات املاک وقف در منطقه بافت تاریخی و اهتمام شهرداری به حل مشکلات مردمی گفت: در احیا اماکن وقف این آمادگی در سازمان سرمایه گذاری شهرداری وجود دارد تا با معرفی ظرفیت ها، زمینه حضور سرمایه گذاران برای احیا این اماکن اتفاق بیفتد.

امیر شاکری افزود: شهرداری در بافت تاریخی با تخفیف ها و معافیت هایی که انجام داده به رونق سکونت توجه داشته است و این آمادگی برای املاک وقف هم برقرار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر