English

مدیر کل جدید آموزش و پرورش یزد منصوب شد/تاکید معاون وزیر آموزش و پرورش بر جوانگرایی برای تحقق سند تحول آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: لازمه تحقق سند گام دوم انقلاب و سند تحول آموزش و پرورش جوانگرایی است که امروز با وجود جریان بازنشستگی ها، فرصت خوبی برای جوانگرایی به دور از سیاسی بازی ها ایجاد شده است.

مدیر کل جدید آموزش و پرورش یزد منصوب شد/تاکید معاون وزیر آموزش و پرورش بر جوانگرایی برای تحقق سند تحول آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری موج یزد،  مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با حضور همتی فر معاون وزیر و رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پرورش مهران فاطمی استاندار یزد جمعی از مسئولان استان، پیشکسوتان فرهنگی و مدیران مدارس برگزار شد.

در این مراسم از زحمات محسن موحدی فرد قدردانی و محمدکاظم رحیمی نژاد به عنوان مدیرکل آمورش و پرورش استان یزد معرفی گردید.

 مجتبی همتی فر در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد افزود: برای خدمت به فرهنگیان و حل معیشت و ارتقای منزلت آنها به جد پیگیری و اقدام لازم صورت می‌گیرد.

وی به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور که مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی است اشاره کرد و ادامه داد: اجرای این سند نیازمند عزم ملی است و نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها آن را از مسئولان  مطالبه کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: حل بسیاری از مسایل در سایه توجه به نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است و اگر امروز بخواهیم آسیب‌های اجتماعی کمتر شود باید به معلمان و عرصه فرهنگیان توجه کرد.

به گفته همتی‌فر، یکی از ملزومات تحقق گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توجه به جوانان است و در این میان افراد خبره و با تجربه برای ورود نسل جدید به بدنه مدیریتی کشور باید میدان‌دار باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش به رویکرد دولت سیزدهم نسبت به آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: دولت برای تحول بنیادی در کشور  نکاتی را مورد توجه دارد که یکی از این نکات سند تحول بنیادین است و برشی از آن را در سند کلی تحول کشور شاهدیم.

همتی‌فر، کاهش فاصله جغرافیایی و طبقاتی در جامعه به نحوی که هیچ فردی در هر سطح از استعداد نباید از آموزش با کیفیت باز بماند را جزو رویکرد دیگر ذکر کرد و یادآور شد: توجه به کیفیت آموزش و پرورش به ویژه پس از آسیب‌های ایجاد شده در این دو مقوله در جریان شیوع کرونا یکی از موضوعات مهم است که باید پیگیری شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش به اهمیت جذب بهترین‌ نیروهای انسانی در این مجموعه به عنوان یک رویکرد اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون پنجره ایجاد شده به واسطه بازنشستگی می‌تواند هم فرصت و هم تهدید باشد چرا که در صورت جذب نیروی‌های نخبه و توانمند یک فرصت تلقی می‌شود ولی در صورت جذب افراد با سیاسی‌بازی و رانت‌خواری این فرصت را از دست خواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر