English

محمد مهدی جوادیان زاده؛

بیش از ۱۰۰درصد منابع آب تجدید شونده برداشت می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: در کشورهای توسعه یافته 40 درصد منابع آب تجدیدشونده برداشت می شود این در حالی است که در کشور ما در بسیاری از دشت ها بیش از100 درصد برداشت می شود.

بیش از 100درصد منابع آب تجدید شونده برداشت می شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد مهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: در کشورهای توسعه یافته 40 درصد منابع آب تجدیدشونده برداشت می شود این در حالی است که در کشور ما در بسیاری از دشت ها بیش از100 درصد و در استان یزد به میزان 130درصد از منابع آب تجدید پذیر برداشت می شود.

به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد"محمدمهدی جوادیان زاده" در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بافق و در راستای برنامه رویداد آبی این شهرستان با اشاره به وضعیت بی آبی در کشور و خاصه استان یزد و شهرستان صددرصد کویری بافق گفت: در زمان تدوین برنامه سازگاری با کم آبی استان دچار یک چالش اساسی در مورد برنامه تعریف شده  آب قابل برنامه ریزی شدیم به نحوی که در این برنامه میزان برداشت آبی که برنامه ریزی شده با میزان برداشت استان یزد همخوانی نداشت.

وی با بیان اینکه استان یزد یک استان کشاورزی، صنعتی، معدنی و روبه رشد جمعیتی است و میزان مصارف یا تخلیه استان بیش از منابع موجود می باشد افزود: با پی گیری های پی در پی مقرر شد برای استان یزد برنامه ویژه ای در نظر گرفته شود که در وهله اول با اجرای برنامه تعادل بخشی افت سفره ها را به صفر برسانیم.

جوادیان زاده با ابراز نگرانی ازادامه خشکسالی ها و آسیب هایی که معلول این خشکسالی خواهد بود گفت: برنامه سازگاری با کم آبی براین اساس نوشته شده که هیچ درختی خشک نشود و هیچ کشاورزی آسیب نبیند و اگر ما این برنامه را به طور کامل اجرا کنیم طبق گزارش جهاد کشاورزی استان 32 هزار هکتار از اراضی خشک خواهد شد.

وی بر تعامل کشاورزان و مدیران آب استان تاکید کرد و برگزاری جلسات با کشاورزان و بهره برداران را بسیار با اهمیت خواند و گفت: شنیدن مشکلات و پیشنهادهای کشاورزان و  و راهنمایی های کارشناسان می تواند راهگشایی برای عبور از مشکلات باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان بافق نیزدر این جلسه با بیان اینکه شهرستان بافق در استان یزد کویری ترین شهرستان می باشد و باید به طور ویژه دیده شود گفت:مردم این شهرستان با وجود اعتراضات و نگرانی هایی که در مورد کشاورزی و برداشت دسترنج چندین ساله خود دارند ولی کمترین میزان حفر چاه های غیرمجاز را در بین شهرستان های استان دارند و مدیریت خاموشی چاه های کشاورزی را مهم می دانند.

محمدعلی صمیمی با اشاره به گرمای شدید شهرستان بافق نسبت به دیگر شهرستان های استان و سرازیر شدن مردم به دهستان های اطراف شهر خواستار توجه ویژه به این دهستان ها شد.

رییس اداره منابع آب شهرستان های بافق و بهاباد گزارشی از عملکرد این اداره در سال جدید را ارائه داد و مدیران ادارات جهاد کشاورزی، محیط زیست و شهردار بافق نیز به بیان مشکلات و خواسته های خود پرداختند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در راستای این رویداد با امام جمعه و دادستان شهربافق دیدار و پس از آن در جمع تعدادی از کشاورزان منطقه حضور و به نگرانی های کشاورزان بافق پاسخ داده و به آنها این امیدواری را داد که با برگزاری جلسات و پیگیری های مکرر مسائل و موضوعات مطرح شده را گره گشایی نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر